En çok okunan psikoloji konuları
| Şizoid Kişilik Bozukluğu |
|
|
|
| ümmü kevser tarafından yazıldı | |||
| Salı, 31 Mayıs 2005 19:14 | |||
|
Sosyal ilişkilere karşı ilgisizlik, soğukluk ve duygusuzluk
Nedir? Şizoid kişilik bozukluğu sosyal ilişkilere karşı ilgisizlik, soğukluk ve duygusuzluk olarak ifade edilebilir. Bu hastalık ergenliğin başında duygusal ve sosyal olarak kişinin başkaları ile iletişim kuramaması ile kendini göstermeye başlar. Bu kişiler günlük hayatta normal insanlar gibi yaşamlarını sürdürebilirler ama başkaları ile anlamlı ilişkiler kuramazlar. Bütün hayatları boyunca yalnız yaşarlar, sürekli hayal kurarlar ve çoğunlukla hayvanlara aşırı bağlanma gösterirler. Başka insanların tahammül edemediği ve yalnız olmalarını gerektiren işlerde çalışabilirler. Tartışmalı olmakla birlikte bazı araştırmalar Şizoid kişilik bozukluğunun şizofreni başlangıcı olabileceği öne sürülmüştür. Şizoid kişiliği Şizofreniden ayrıran en önemli etken, bu kişilerin gerçek ile bağlantılarının kopmamış olmasıdır. Bu kişiler direk olarak kışkırtıldıkları zaman bile öfkelerini yansıtmakta zorlanırlar. Çoğunlukla önemli yaşam sorunlarına yada negative olaylara tepki vermezler ve pasif bir tavır gösterirler. Şizoid kişiler bireyselliğe, yalnızlığa ve kendi başına olmaya değer veren kişilerdir. Kendi duygularını inceleme konusunda hiç bir arzuları yoktur. Başkalarından farklı olduklarını algılamalarına rağmen bu konuda her hangi bir rahatsızlık hissetmezler. Bu kişiler başkalarından nefret etmezler sadece çevrelerinde insan olmadan daha rahat olduklarına inanırlar. Araştırmalar bu kişilerin evlenebildiklerini ve değer verdikleri insanlar olmadığında kendilerini kaybolmuş hissettiklerini göstermektedir. Fakat bu kişiler çevrelerinde olduğu zaman bu sefer de kendilerini baskı altında hissederler. Dolayısıyla Şizoid kişiler fazla yakınlık aramayan ve duygusal ilişki istemeyen insanlar ile daha rahat hissederler. Diğer bir deyimle bu kişiler için evlilik ev arkadaşı edinmek gibi bir anlam taşır. Eğer özel bir ilişki geliştirmezler ise çoğunlukla kardeşleri yada başka akrabaları ile fazla yakınlık kurmadan yaşarlar. Belirtiler
Çiğdem Alper, MA
Istanbul: İlişki Psikoterapileri Enstitüsü 0531 576 6756 0212 233 70 73
Izmir: 1401 sok. No: 26 Kültür apt. D: 1 Alsancak, İzmir 0531 576 6756
Favori olarak işaretleyin
Favorilerinize ekleyin
Bunu e-posta ile gönder
Okuma: 37073 Geridönüş(0)
Yorumlar (82)
![]() yazar mertt , January 25, 2012 çok utangacım mutlu olamıyorum sevgiyi yaşayamıyorum herkese soğuk davranıyom istenmiyo gibi oluyom sevgilim var ama benim yüzümden hiç mutlu değiliz 5 yaşından beri hayatım çok kötü yaşamayı haketmiyom böyle düşünceler geliyo aklıma bi ara kendimi öldürmeye kalktım ama olmadı yapamadım ama bir gün yapacam cümle kuramıyom biriyle konuşurken kızarıyom terliyom utanıyom yukarda yazanların hepsi bende var ne yapmam lazım ? hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +1
yazar kız , December 24, 2011 dünya o kadar saçmaki hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +0
yazar kız , December 24, 2011 dünya o kadar saçmaki hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +1
yazar gizjust , December 10, 2011 Merhaba arkadaslar öncelikle bendeknin ne oldugunu çözemedim şizoid gibi. Geldi cunku neredeyse hepsi tutuyo ben 21 yasindayim 172 boyum var ve 80 kiloyum hep kiloluydum bebekligimden beri kilo benim en buyuk kabusum en fazla 75 kiloya dustum onuda hemen aldim kilom yuzumden cekingenim kendimi begenmiyorum disari hic cikmiyorum okumuyorum calusmiyorum hep evdeyim sabaha kadat oturuyorum aksama dogru uyaniyorum dolabimda yeni hic kiyafetim yok almiyorum cunku gitmiyorum hic bi yere dostum hic yok hep sanalda geziyorum guzel oldugum icin insanle bnim yuzumu cok begeniyo ve cok sayida teklif aluyorum ama onlara biyleyim vs diyemiyorum hep agliyorum intihar ettim kac kere olemedim hep yalniz kalmak istiyorum kimse beni aramasin sormasin unutsun diyorum akrabalarima bile gitmiyorum ailem zorla goturmeye kalkiyo bazen agliyorum kimse bni sevmez cunku ben kendimi sevmiyorum bu zamana kadar hic ciddi ilskim olmadi hep bitirdim onlar bni terk etmesin diye sevilmek icin baska yollara bas vurdum ama oda rezillik kimsem yok bir telefonu bile acamam insanlarla konusamam kalbim deli gibi carpar ates basar beni psikologa gitmeye bile korkuyorum ne anlaticam ki arkadaslar nolur yardim edin bana artik olmeyi dusunmekten biktim senelerdir evdeyim yoruldum sabrim kalmadi hic dogmamis olmayi dilerdim isterdim ki guzel bi vucudum olsun zayif bi unicersteye gideyim arkadas cevrem oksun guzel anilarim evimde tavsanim var herseyim o hep onunla ilgileniyorum odamda onunlayim hep onuda esir ettim kendim gibi nolur bana yardimci olun dayanacak gucum kalmadi. hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +1
yazar ıssızadam1 , November 26, 2011 merhaba arkadaşlar ben küçüklükten beri sessizim utangacım insanlardan çok korkuyorum sanki bana bişey yapacaklar gibi geliyor birazda kiloluyum tabi sokakta yürürken insanların bakışları çok rencide ediyor beni dalga geçiyolar gibi geliyor bu yüzden bazen sokaga cıkamıyorum işlek caddelerde yürüyorum... 17 yasındayım daha dostum yok sadece okulda 2 3 dostum var onlarlada okuldan sonra konusmuyoz bile sadece okul içinde insanlardan çok korktugum için için açıkögretime bile gitmeye karar verdim bana biri bisey yapmasın diye bi ara psikologa bile gittim ama biseyi yok dedi çünkü ona duygularımı tam anlatamdım hiç kimselere duygularımı anlatamıyorum inanın yardıma ihtiyacım var hiç bişey yapmak istemiyorum bazen intihar düsüncesi bile geliyor icimden hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: -1
yazar Mehmet! , November 25, 2011 Yazıyı okuduktan sonra ben de Şizoid olduğumu ya da fazlası şizoid belirtileri gösterdiğimi anladım. Biraz hikayemden bahsedeğim. Sadece yazıya döküp biraz rahatlamak için yazıyorum. Şu an 19 yaşındayım ve orta okuldan beridir bu tarz rahatsızlıklarım var. Orta okulda etrafımda salak davranan çocuklar vardı hatta kendime yakın olarak gördüğüm arkadaşlar benimle dalga geçerdi(evet biraz eziktim o aralar). Herkes işine geldiği gibi davranırdı(1-2 kisi haric olabilir). İstediğimde çalışıp iyi notlar alabiliyordum ancak böyle bir okulda ve arkadaş çevresiyle biraz zordu. Genelde hep yalnız kalmayı tercih ederdim. Odama geçer bilgisayar oynar, bulmaca çözer, arada tv izlerdim -ki hala öyleyim-. Ailem akşamları TV izler sohbet ederlerdi. Ben odamda kendi halimce takılırdım. Liseye geçtiğimde de aynı olaylar devam etti.Zaten düz lisedeydim. Lise1'de bi kac arkadaşım vardı. Onlarla sadece okulda vakit geçirirdim. Beraber sinemaya gidelim, dolaşalım vs. derlerdi. Her seferinde bi bahane bulurdum, yeri geldi mi boşver napacaz orda vs. derdim. İlerki lise yıllardında farklı sınıflara gittiklerinden sadece tenefüslerde görüsürdük. Lise'yi bitirince de tamamen koptuk(Onlar kendi aralarında görüşüyorlar mı bilemem). Zaten Lise 3-4 dershaneye yazılmıştım. Sosyal biri olmadığımdan ve pek arkadaşım olmadığından derslere yoğunlaştım biraz. Çevremdekiler "düzgün bir üniversiteye kapağı at gerisi rahat" hesabı şeyler söylüyordu hep. 16 bin küsür sayisal sıralamasıyla iyi bir üniversiteyi kazandım. Ancak bu hicbirseyi çözmüyor. Lisedeki ben yine benim. Değişen birşey yok - ki olmasını beklemiyordum zaten-. Gene yalnızım ve bundan mutluyum. Hayat aynı şekilde devam ediyor. Bakalım bizi neler bekliyor. hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +7
yazar burak88888888888888 , November 06, 2011 Benim annem ile babam ben 3 yaşında ayrılmışlar ve ben hayatta hep yalnızdım ve hala yalnızım insanların deger verdigi kişiler var anne ve babaları ama be hiç kimseyi tam sevemedim ve sevilmedim aslında çok güçlüyüm hiçkimse benim böle bir hayatım oldugunu düşünmüyor bile ama hiçbir zaman en iyi dostum olmadı hiçbir kızı sevemedim ve artık sanki korkuyorum bir o kdar da hissizim bu duyguları geçeleri yattıgım zaman hissediyorum endişeliyim hayata dair hep hayaller kuruyorum uzaga gitmek daha uzaga gitmek gibi ve yapıyorumda ama hiç bir zaman ve hiçkimse beni mutlu etmiyor . Ve seversem ve kaybersem daha çok yıkılmaktan korkuyorm ve hayatı akışına bırakamıyorum ama hayatada sarılamıyor her dogan gün bir başka güne bırakıyor kendini son 4 yıldır hiç geçe 2 de bile uyumuşlugum yok sizce benim pskolojim bozuk mu ? hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +0
yazar yokki , November 02, 2011 Uzun uzun yazmaya gerek yok, "kaygı"yı sevmiyoruz o kadar... gelecek kaygısı, geçim kaygısı, maddi kaygı, sorumluluklar felan bu liste uzar... Bizler bu kaygıları dahada geneli dünyayı sevmediğimiz umursamadığımız için yalnızlığı seçiyoruz.. o kadar uleynn hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +4
yazar asdfas , September 23, 2011 10 yaşımdan beri insanlardan nefret ediyorum sanki bu dünyadan değilim gibi aslında buraya yorum yapmak bile istemedim sadece çözüm arıyorum yada ne olduğumu kim olduğumu sadece isim ve yüzden ibaretim ruhsuzca atan birde kalp,sorunum var ben kimim bilmiyorum insanlar kim olduğumu anlamasın diye maskeler takıyorum aslında hoşlanmadığım şeylerden hoşlanıyor gibi yapıyorum beni daha fazla insan olarak göstersin diye çözümü varmı yaşadıklarımın hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +5
yazar sunaaaaaaaaaa , September 20, 2011 ben de sanırım şizoidim hatta kesin şizoidim.Kimseye karşı içimden bir duygu hissetmiyorum umrumda bile değiller.İnsanlara bakıyorum birbirilerini seviyorlar arkadaş oluyorlar, nefret ediyorlar birbirlerinden ve bana o kadar uzak geliyor ki ,bunlar onların rol yaptığını düşünüyorum(çuğu öyle zaten).İnsanlarla arkadaş olmaktan sıkılıyorum.Şaş kaza arkadaş olmuş bulunduklarımdan kaçmak istiyorum bana çok ağır yük gibi geliyorlar.Birkaç arkadaşım var sadece ve onlara karşı bile içten bir svgi beslediğimden emin değilim.Öylesine arkadaş olduklarımı açıkçası kullandım hep.Ama kullanmak da istemiyorum artık çünkü kullanma tarihleri geçti.Çok duygusuz olabilrim.ama kötü biri değilim aslında.Kimseden hoşlanmıyorum aşık da olmuyorum aileme karşı bir şey de hissetmiyorum onlardan çevremdeki herkesten kurtulmak istiyorum.Bu yüzden hep şehir değiştirme isteğim bile oldu yıllardır.İnsanlardan o kadar uzak durmam gerektiğini hissediyorum ki dışarı bile çıkasım gelmiyor o kadar gereksiz geliyorlar ki ...Bakalım hayatım böyle mi gidecek hep hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +2
yazar SeLeNnnn , September 20, 2011 hayat bu şekilde daha ne kadar devam edebilirki kötü alışkanlıklardan vazgeçiliyor ama yukarıda belirtilen ve huy halini almış alışkanlıklardan bir süre onra vazgeçilemiyor malesef.. hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +0
kısacası, Düşük skorlu yorum [Göster]
yazar şiddirozid , August 31, 2011 şizoid dedin de aklıma geldi. milletin ağzı torba değil ki büzesin mirim. Birincisi sayfadaki yazıyı okuyup da ''aaa hakkaten lan tıpkı olum ben şizoidim yok yani şizoidmişim '' tepkisi veren vermiş verecek olan kardeşlerime böyle bir teşhis koyulması ve kesin saptanması için mutlaka bir doktor gereklidir. öyle her dünya umrunda olmayan parada pulda gözü olmayan şizoid değildir. İkincisi parada pulda malda mülkte gözü olmamak aksine şahane bi özellik iken şizoid birey bunu istem dışı yapar. Üçüncüsü her şeyde olduğu gibi bu da bir etki-tepki varyasyonudur. şizoid bireyler çoğunluğu bebeklik dönemlerinde ebeveynlerinin yanlış büyütmelerinden kaynaklanır. bazen de toplumda dışlanan bireylerin zamanla dünyadaki tek gerçek kendisiymiş havasına bürünmesidir.Aslında bu bi bakıma toplum beni dışlamasın ben toplumu dışlayayım adı altında kendi kendini dışlamaktır,göz göre göre kırmızı kart yemedir, bile bile lades demektir. Şimdi diyebilirsiniz ki ee kardeşim madem böyle nolcak napıcaz? hah eğer gerçekten aklından bu geçiyosa şizoid değilsindir. Çünkü bişey umuruna gitmiştir. damarların hala açık mirim. saygılar hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +12
yazar Yahya Özdemir , August 25, 2011 Şuan bu yazıyı hiç çıkmadığım odamdan yazıyorum yaşım 22 benim yaşadığım durum şu şizoidle ortak noktaları epey var ama ben arkadaş edinmeyi çok istiyorum eski ortamıma yol verdim çünkü uyuşturucu ortama girdi ve herkesi tanıyamaz oldum kendimi sıyırdım ve ortamdan uzaklaştım istediğim şey normal bi düzen işim olsun akşam caddede takılcağım arkadaşlarım bay bayan ortamı duygusal hiçbişey istemiyorum sadece konuşcağım gülüceğim bi ortam ama bunu yapamıyorum etrafımda insan yok kimseyi tanımıyorum nasıl yanaşıcağımıda bilmiyorum yani mantıklı bişey değil çünkü tanımadığın bi ortama meraba sizinle takılmak istiyorum denmez herhalde iyice kötüye gidiyorum bu durum beni dahada çok karanlığa itiyo ama ben bu değilim farkındayım çok neşeliyim insanlarla muhattap olamyı çok seviyorum bunu öldürdüm ama katili ben değilim yalnış veya doru olan tek bişey var kimseye hayır diyemiyorum belki bundan kaybediyorum nasıl bişey tam oalrak çözemiyorum ama vücudumun eridğini hissediyorum... hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +10
yazar GÖLGELER KORUMALARIMIZDIR , August 16, 2011 Ben şizoid değilim ama bende duygularımı hissetmiyorum. Anti-Depresan ilaçlardan Lustral adında bir ilaç var. Size tavsiyem psikiatrist'e gitmek istemiyorsanız bile çok kötü hissedenler için yazıyorum bu ilacı denemeniz. İnternette yazan yan etkilerin çoğu bende görülmemiştir. Yalnız bir şeye dikkat çekmek istiyorum bu ilaç 15 günden sonra etkisini gösteriyor.Bildiğim kadarıyla reçetesiz satılıyor ve fiyatıda fazla değil. Ben psikiatrist tavsiyesi ile aldım. Hiç çareniz yoksa bu ilacı denemelisiniz. Söylediğim gibi içtikten hemen sonra değil de 15 gün sonra farkı hissedeceksiniz. hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: -5
yazar fisherman44 , August 04, 2011 selam,devamlı kendime sorduğum şu!acaba bendemi bir bozukluk var,yoksa olayları kalıplara bağlıyan yüzeysel düşünen sürüye uymayı normallik sayan diğerlerindemi???? hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +8
yazar yanlız insan , July 09, 2011 aynı duyguları yaşayanlardan biriyim peki bunun tedaivisi nedir yardımcı olursanız sevinirim... hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +1
yazar duygusuz , July 04, 2011 şizoit olduğumu yeni öğrendim, uzun zamandır bu duygusuzluk hali beni boğuyodu değişmek istiyodum bu durumu düzeltmek istiyodum ve bir araştırma içerisine girdim psikolojik yardım almak istemediğim için netten bi araştırma yaptım. her işimi kendim çözerim kimseye ne minnetim ne de ihticacım yok benim. şizoit olarak karşıma çıktı duygusuzluğum. öğreneli 4 gün oldu ama sanki bulamadığım huzur bu siteyle geldi buldu beni. kimseye bişeyimi anlatmam gereksiz bence anlatacaksın da nolcak geçar yaa boşver takma gibi boş laflar duycaksın en iyisi bi kağıt bi kalem. burada benim gibi birçok insan var hepimiz bi noktada birleşmişiz diğer insanlar itiyo beni. bence bize bizden başka yardım edecek bizi bizden başka anlayacak kimse yok gelin bi buluşma ayarlayalım hepimiz aynıyız ve diğer boş mantıksız asalak insanlardan sıkılan şizoitleriz. kendimiz gibiyiz lütfen bi buluşma ayarlayalım katılmak isteyen \n Bu e-Posta adresi istek dışı postalardan korunmaktadır, görüntülüyebilmek için JavaScript etkinleştirilmelidir '> Bu e-Posta adresi istek dışı postalardan korunmaktadır, görüntülüyebilmek için JavaScript etkinleştirilmelidir mail adresine mail atsın ankara hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +1
yazar M.Y.S , June 30, 2011 Nuray hanım birinin cevap yazması gerekiyor galiba en azından ben öyle hissettim, burda dahi yalnız olmayın diye buraya yazılan yorumları mailime bildirim geldiği için okuyorum genellikle ve bi kaçınıda değerlendirmiştim, değerlendirme derken yani kendimce bi şizoid birey olarak... İlk olarak Şizoid olduğunuza emin misiniz? Yani ben sizin paylaştıklarınızın pek şizoidce olduğunu düşünmüyorum. yani elbette yalnız başınalık denince ilk şizoid kavramı akla geliyor ama yani sizin anlattıklarınız biraz başka bişeymiş gibi... bir kaç farklı gördüğüm konulara değineyim; "kimseyi rahatsız etmeyim diye yanlızlaşıyorum" demişsiniz, oysaki bizler aslında "kendimiz rahatsız olmayalım diye yalnızlığı seçiyoruz" çoğu zaman bu böyledir, en azından yüzde 80 bu nedenle... Krizsel durumlar konusuna gelince, yine çoğumuz ilaç kullanmayı fazla sürdürmeyiz yani küçücük bi ilacın bizi değiştirebileceğine inanmayız, evet kendini farklı hissetmene sebep olacak duygular yaşatabilir ilaçlar ama bu tamamen samimiyet dışı bir olay gibi gelir bizlere ve bizler samimiyetine inanmadığımız şeyler yapmaktan vazgeçiriz ama deneriz... Ve son olarak neden internet üzerinden bi arkadaş edinmiyorsunuz? size benzeyen biri olabilir mesela... Çisem gibi, Onunla konuşabileceğiniz. Hep sizi dinleyen. Lafımı kesmiyor.Kahve çay istemeyen bir arkadaş denemişsinizdir elbet ama size benzeyen birini bulun iyi gelecektir eminim, bu bi şart değil elbette ama bi öneri o kadar... Ve "FARKINDALIK" kelimesinin anlamını olabildiğince kavrayın lütfen, çoğu insan sırf "Ben buyum" diyemediği için umutsuzluğa kapılıyor, oysa "ben buyum, böyleyim,şizoidim" diyebilsek inanın daha kolay oluyor yaşamak... Kendinize iyi bakın öğretmenim.. hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +3
yazar nuray günaydın , June 29, 2011 bipolar tedavisi gördüm eskiden. ruh ağrısı kötü. Biri boğuyor gibi oluyor. Yüreğinde mide ve ciğerinde yanma oluyor. Aşırı heyecan duyduğundaki gibi yanma. Boğazını boğuyolar sanki. Önce gülme sonra ağlama krizi ile biraz rahatlıyorsun. Toplumda alkol filan alıyorsun sanıyorlar. İlaçlar uyuşturuyor. hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +1
yazar nuray günaydın , June 29, 2011 okula gittiğimde suratımı asıyorum kalabalıktan geçerken kimseye selam vermiyorum. Selam vermek anlamsız geliyor. Kimseyi dinlemiyorum. Kimseyle konuşmuyorum. Kendi kendime hayalı bir arkadaş edindim. Adını da çisem koydum. Onunla konuşuyorum. Hep beni dinliyor. Lafımı kesmiyor. Gereksiz akıllar vermiyor. İşime karışmıyor. Kahve çay istemiyor. Keklerimi beğenmemezlik etmiyor. hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +6
yazar nuray günaydın , June 20, 2011 öğretmenim, hiç arkadaşım yok, öğrencilerim en yakın dostlarım, öğretmenlerle dialog kuramıyorum, onların yanında kendimi fazladan ve gereksiz hissediyor, onları rahatsız ettiğimi düşünüyorum, ben yokken rahatlar, benden rahatsız oluyorlar gibime geliyor, bu yüzden kenara çekiliyorum, onlar gibi olmak istiyorum ama olmuyor, ıssız yollarda kendi kendime konuşuyorum öyle ihtiyacım var ki oysa bayan bir dosta çok yalnızım, birileriyle konuşsam bile bu yüzeysel, arkadaşça değil, konferans verir gibi konuşuyor, kusura bakma başını ağrıttım diye özür diliyorum sonunda kimseyi rahatsız etmeyeyim diye düşünüp yalnız kalıyorum hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +4
yazar Aral , June 01, 2011 O kadar çok şey yazıcaktim ki buraya, ama şizoidim ben cümle bitmeden içimden gelenler değişti. 4 kere değiştirdim yazdıklarımı 10 dakika oldu. Edebi yazmak istedim sonra kısa ve sivri yazmak istedim sonra duygusal yazmak kendimi tanıtmak istedim, sonunda dedimki ''Etrafımda kimse olmadığından değil yalnızlığım, yalnız olduğumu söyleyebilecek kimse olmadığı için yalnızım ben.'' hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +9
yazar Gölgeler Korumalarımızdır , May 31, 2011 Ben şizoid olduğumu sanarak psikiatriste gitdim. Bana şizoid olduğundan eminmisin dedi bende 100% eminim dedim. Bana bir şey söylemedi ve anti-depresan verdi . Bende başka bir psikoloğa gitim ve bana Senin yaşındaki (15 yaindayim) kimsenin şizoid olamayacağını söyledi. Bunca zamandır kurduğum tüm mantık "Yanlış"ın üzerine kuruluymuş. Bana bir duygusal kalkandan bahssetti. İnternette bir türlü bulamadım bunu.Yanlışlık ile sizde gidip şizoidim demeyin . hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +1
yazar m.y.s , May 26, 2011 m.y.s @ m s n. c o m m.y.s (ed) msn. co m arada boşluklar yok... eğer buda çıkmazsa burdan yardımcı olmaya devam edebilirim sorun değil.. hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +1
yazar üzgünkız , May 26, 2011 arkadaşım tşk ederim adresini yazmışsın ama karakterler çıkmamış.yok mu tam olarak çıkmasının bir yolu acaba (( hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +0
yazar _MYS_ , May 18, 2011 Neyse 2. maddeyi felan unuttumda ben biraz daha devam edeyim bu konuya... Bu arada ben yazmayı oldukça seven biri olduğum için burdayım, yada bi nevi iç dünyamın terapisidir, kendinden birşeyler anlatmak... İnsan hayata 2 şekilde gelir esprisiyle açayım ağzımı 1, Savunmasız doğan 2, Savunmalı doğan ) Bizim türümüzün en önemli savunma sistemi "yalnızlığa" karşı kazanılmış olan dirençle alakalı olabilir...Allah yeryüzüne yalnız kalmaktan asla korkmayan bir kaç insan gördermeye karar vermiş ve sizlerle birlikte yalnızlığa bağışıklık kazanmış olarak doğmuşuz... Ve bana göre bizler kimi seversek sevelim, yalnızlığın üstüne kuma getirmiş oluruz. Bu kadar umutsuz değilim tabiki ama başka bi tercümesi yoktur geri dönüşlerin, donuk bakışların vs.Şimdi gelelim 'GRİ'ye Dünyanın en büyük aşığı olabiliriz en beyaz yanımızla ama geçicidir, belki en siyahın içinde kötüde olabiliriz buda geçicidir... Biz beyaz ve siyah duygular yaşatabiliriz ama devamlılığı yoktur herzaman gri'ye park ederiz...Tabi dışardan böyle görünmesi gerekir ancak böyle anlaşılabiliriz, karşımızdaki insanın farkındalıklarını görmeyi sağlayabiliriz bu onların bizde benimsediği en ince şeydir, beyin olarak besleriz biz yakınımıza gelebilmiş herkesi tabi izin vermişsek, sevgiliden bahsediyorum aynı zamanda. Zihin olarak beslendiğini düşündükçe daha çok benimseniriz bu en artı yönümüzdür. Zihniniz aç sizin demiyorum ama her insan her yaşta öyledir, geliştiğini görebilmek ister. "Bizler zihin olarak güçlü olsakta DUYGUSAL konularda zayıfızdır." Yalnız burda en önemli şey Bu zayıflığı biz hissetmeyiz, bize göre nasıl yaşıyorsak ilişkiyi doğrusu odur, yani fazlasıyla seviyorsak bunu içimizden yüzde 100 emin bir şekilde hissederiz, burda sorun olan şey ise "Belli edememektir"... İşte Gri'likte burda başlar. Belli etmeye çalışırız ama çok az, buna bencillik diyemeyiz sadece yeniden duvarlarını kısmen yıkmış bir kişinin çekingenliği diyebiliriz, çekingenlikte değildir aslında bize göre yeterli olanı odur. Karşıdakine göre yetersiz görünsede "ben böyle seviyorum" demek dilimizin ucuna gelir ve susarız... Bi kere evet normal değiliz ama seviyorum en azından ben böyle olmayı, bunu her iki tarafta benimserse ilişkiler yürüyebilir... Bizler GRİ'yizdir, 1 dk önce gözlerinin içinde bitmeyi düşünüyorken 1 dk sonra gözlerine bakmaya tenezzül etmeyecek kadar durağan olabiliriz... Gri işte, beyazı görürsünüz bazen bizlerde ama fazla uzun sürmez... bu öyle birşeydirki o beyazı aslında daha önce kimsede görmemişinizdir bu yüzden gitmeyi pek düşünemezsiniz bizden... Sonra bi umut beyazlar ararsınız, ama zordur, Gri'yi kabullenmediyseniz bu iş bir yerde biter eğer kabullenmişseniz bu bazen siyahada çalabilir, bu yüzden tekrar griyi özleyebilirsiniz ve eninde sonunda hep griyi bulursunuz... Siyahı görüp griye şükredebilmektir bizim yakınımızda olmak, beyazı beklemektir ama dilememektir, griyi kabullenmektir bizimle ömür geçirmek... BİRAZ UKALA CÜMLELER SEZEBİLİRSİNİZ AMA APAÇIK BÖYLEDİR.. Hadi genel konuşmamış olayım bence böyledir diyeyim hepimizde aynı değiliz zaten bu artık son yazım olacak buraya, yeterli, kendinize iyi bakın...Ukala dipnot; Bütün şizoidler 1-0 önde başlarlar hayata... hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +6
yazar mys4 , May 17, 2011 alttada kendimden bahsetmiştim tekrar kısaca bahsedeyim 20sinde şizoid olduğunu öğrenen erkek şizoid birey yani ben şuan 24 yaşındayım ve mutluyum, aslında "mutlu olmak" demek şizoid bireylerce çok farklı birşeydir; şuanda evdeyim saat sabahın 5i yorum yazıldığı mesaj olarak gelince mailime bende tekrar bişeyler yazayım derken sigarası bitmek üzere olan ve bol sütlü kahvesinin son demlerini tadarken "püskivüt"in popüleritesine dayanamayıp bi kaç tanede ondan götüren bi adam... işte bu kadar basittir mutluluk bizim için, buradaki en önemli nokta "yalnız başınalık"tır fakat... "Mutlu olmak" TEKİL'se biz 0 yakalamayı başarabiliriz, eğer konu başkasıyla mutlu olmaksa işte burda çok sorun var demektir...Sorunlardan kaçan bizlerde fazla bulaşmak istemeyiz, "-aman kim uğraşacak" tarzına yakın bir cevabımız olsada aslında öylede değildir... Evet aşk olayına o kadar ihtiyaç duyduğumuz söylenemez, ama aşık olanlarımızda vardır yani bırakında olalım demi en azından hatırlıyorum olmuştum galiba neyse... İşte gördünüz kurduğum cümleyi; ... neyse... dedim ve bıraktım, "vazgeçmek" fiili bizim kapımızı fazlasıyla çalar...Ben hiç gerek yokken herhangi birşeyden vazgeçebilirim, bu herkeste olabilir... Burdaki asıl konu ise; "ÖNEMSİZLİK"tir.. Önem denen şey her neyse işte ben onu çoktan sildim kafamdan, mesela bütün insanlar aynıdır bizim için, elbette çok az nitelikte bağımlılık farkları olabilir ama gerçektende diğer bir insandan çokta farklı değildir annemiz, babamız, kardeşimiz veya sevgilimiz... Bunu belli etmemek için hiç çaba göstermeyiz işte bu yüzdende soğuk insanlar oluveririz.Soğuğuzdur doğru, yapmacıktan davranmak istemediğimiz içindir... Yeni terimimizin adı şimdide "YAPMACIK".. Yapmacıklık sayesinde geçinen insanlarda vardır bu insanlar samimiyetin p ini yazpmacıklıklarıyla kazandıklarını sanarlar... Ve her normal insan samimiyet kurabilmek için yüzdelik dilimden en az 15-20 kullanırlar, bu dilim bizim için 0'dır, yapmacık olmayı sevmediğimiz gibi olmayıda beceremeyiz, ama bazen deneriz sıcak başlanması gerekilen yerlerde...Mesela "ilk tanışma" hani o büyülü şey diye bahsedilir evet heycanlıdır ve orda en fazla yapmacık olabiliriz, 10 gün sonra özümüze dönsek bile ve karşımızdakine göre artık "eskisi gibi değilsin" oluruz... Hayır tatlım ben hep böyleydim'i vurgulayamayanlar burda "VAZGEÇMEK" bonusunu kullanabilirler; çünkü karşındaki kişi artık can sıkıyodur bize göre "Lan daha 10 gündür tanıyosun ne eskisi olm" diyemezsin tabi Aslında vazgeçilseydi en başta belki daha şanslı olunabilirdi, ama bence öyle değil, bence aşk lazım her insana,gerekli diye demiyorum ama "Değişebildiğini görmektir" aşk... Onun yanındayken başkası oluvermektir aslında normalide budur zaten etkisel anlamda... Benim gibi düşünenler vazgeçmeyi herzaman denerler ama dönmeyide denerler, bu uzar gider her iki tarafta gururunun altında ezilinceye kadar... Sonra bi türlü ilerler gider ilişkiler, ama ben eğer hala devam ediyorsam onu sevmeye; 1. "O'nu umutsuz olduğuma ikna etmişimdir." Umutsuz olduğumuzda "tek başınalık" başlar bizim için çünkü, ve eğer o bunun farkındaysa sorun yok kalabilir yanımda(bende onun yanında tabi) Kopma noktalarının en önemlisidir "umutsuzluk" dönemeci... Gelecek kaygısının öz çocuğudur tabi kendisi... Gelecek kaygısını kafadan atmanın en kolay yolu ise; yalnız kalmaktır... Peki neden korkarız kaygılardan? Çünkü parayı sevmeye başlıyacağımızdan korkarız, çünkü sorumluluk almak kolay bir iş değildir.. bunlar herkese göre böyledir ama bize göre çok daha fazlasıdır; biz şizoidler soyut ve somut kavramları arasında çoktan seçim yapmışızdır, bize göre dünyanın hiçbir önemi yoktur en başından beri, bizim için kaygılar gereksizdir... bak işte burda koptum olaydan gün aydınlandı felan, köpeğin maması kaygı sayılmaz ama gitmem gerekiyo, köpeğime aşığımda biraz ... 2. maddeden vazgeçiyorum şuan... hoşçakalın )) hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +10
yazar mys3 , May 17, 2011 yararım dokunacaksa neden olmasın buyrun; \n Bu e-Posta adresi istek dışı postalardan korunmaktadır, görüntülüyebilmek için JavaScript etkinleştirilmelidir '> Bu e-Posta adresi istek dışı postalardan korunmaktadır, görüntülüyebilmek için JavaScript etkinleştirilmelidir hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: -1
yazar deligizem , May 16, 2011 mert sana ulaşmam lazım.. hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: -1
yazar üzgünkız , April 24, 2011 tayfun arkadaşım o zaten kendisini sevdiğimi biliyor.o da beni sevdiğini ve çok değer verdiğini ancak ilişkimizin asla bi sonu olmayacağını ve onunla sadece zaman kaybettiğimi söylüyor.defalarca ayrıldık.bazen o dayanamayıp bana döndü bazen de ben ona..ayrıldığımız zaman acı çektiğini,bana çok alıştığını ve beni ailesinden biri gibi gördüğünü söylüyor.ne yapmam gerektiğini bilmiyorum.onu gerçekten çok seviyorum.çok duygusalım ben.o da öyle biliyorum.sadece yansıtmak istemiyor..yansıttığında güç kaybına uğrayacağını düşünüyor sanki..bana değişmek istediğini ama bunu başaramadığını söylemişti.değişebilceğine kendisi de inanmıyor zaten..çok karamsar hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +0
yazar sany , April 24, 2011 hić te oyle šizoid , mizoide falan benzemiyon sen kardešim, gayet kararli istikrarli biraz da soguk insanlara benziyorsun ama bošver sen iyisin, iyisin.......... hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: -1
yazar Tayfun , April 23, 2011 Evet aynen böyle düşünüyorum arkadaşlar.Ben bir şizoidim ve çok mutluyum.Çünkü benim bir arkadaşa ihtiyacım yok.Sevgiye ihtiyacım yok.Çünkü bana göre saçma şeyler bunlar.Diyeceksiniz ki aşk acısı çekmiş böyle olmuştur diye ama bu benim doğuşumdan gelen bir özellik bu,yani herhangi bir zaman aşk acısı çekmedim çünkü hiç aşık olmadım hayatımda.Bana göre aşk,meşk aciz insanların işidir(Bana göre).Hatta üç defa kızlardan çıkma teklifi geldi üçünü de reddettim. ÜZGÜNKIZ şizoid birini seviyorum ama nasıl yaklaşmalıyım demişsin.Bence utanmadan çekinmeden lafı uzatmadan direk söyle.Çünkü kendisinden sana teklif gelme ihtimali düşük.Bizlerle geçinmek kolaydır,ama duygusal insanlarla anlaşamayız.Hep mantık,hep akıl olmalı bizim için.Birde devamlı yanında olmasını falan isteme derim. Not:Kendimi o adamın yerine koyarak söyledim her şizoid aynı diyemem.Ben üstünlük olarak görüyorum o belki hastalık olarak görüyor ve kurtulmak istiyor olabilir.O zaman devamlı yanında olmalısınız. hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +0
yazar üzgünkız , April 22, 2011 arkadaşım 8 nisan 2011 de şizoidler hakkında 2 bölümden oluşan yorum yazmışsın.sana nasıl ulaşabilirim?ben şizoid bi adamı seviyorum ve ona karşı nasıl davranmam gerektiğini bilmiyorum.bir şizoidi bir şizoidden dinlemek isterim.sana ulaşabileceğim mail adresin varsa ve bırakırsan sevinirim... hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +2
yazar MYS2 , April 09, 2011 bazı erkekler vardır. o erkeklerden korkarım ben. aslında içinde özünde iyidir. iyidir iyi olmasına da duvarı vardır onun. o duvar o kadar kalındır ki ne yaparsan yap yıkamazsın. gardı vardır onun. ne yaparsan yap o gardı indirtemezsin. bu yuzden o erkek sevmez . o erkek guvenmez . o erkek oyle bir yakar ki yandıgını anlamadan kül oldugunu farkedrsin. çünkü oda yanmıştır zamanında hemde oyle bir yanmaki senden benden beter. öyle bir ağlamıştırki zamanında senden benden çok. öyle bir içmiştir ki zamanında dünyalar kadar. çünkü o öyle sevmiştir ki zamanında seni beni unutcak kadar. o delikanlı sevmiştir. onun kalbi delikanlıdır sevgisi delikanlıdır. ve o oyle bir söz vermiştir ki zamanında o saatten sonra yalvarsan sevdiğine inanmaz, aglasan timsah gözyasları der, beklesen onu bir açıgını kollar, vazgecmicem desen seni tuketene kadar kullanır. sen vazgecincede işte bu kadarmıs ben biliyodum der. işte ben o erkekten korkarım. cünkü o erkek sevmeden sevdirir kendini, güvenmeden güvendirir, alışmadan alıştırır. sen artık onun oldugundada ne hevesi kalır konusmaya ne gücü kalır oyun oynamaya. ama yinede o erkegin agına düşersin. yarasını bilirsin, duvarını bilirsin, gardını bilirsin. bilirsin bilmesinede yinede onu istersin. çünkü merak edersin. onun bu hali bu kadar yakıyorken, sevgisinin ne yapacagını merak edersin. şanslıysan eger sevgisinide tadarsın. ama sadece sanslıysan. çünkü o erkek kolay kolay bir kıza sans vermez. bilir çünkü kızı. dönekliğini bilir. kızın kötüsünü bilir. hemde senden benden iyi bilir. ama sadece bir kızı bilir. o kızda ona yetmiştir. o yuzden baskasına vercek ne sansı vardır ne de vercek kalbi. o yuzden yalnızca sanslıysan sevgisini tadarsın. ama genelde acısını tadarsın kederini tadarsın iki saniyelik bakışlarını iki saniyelik duygudan yoksun öpüşlerini tadarsın. yinede kızamazsın ona nefret edemezsin. kızmak istediğinde nefretten cok sevkat duyarsın ona. anlarsın acısını. anlarsın ve kendine kızarsın ama sevdigin için degil. gec kaldıgın için kızarsın. keskeli cumlelerin baslar o zaman. o cumleler tehlikelidir işte. yanında sarapta varsa daha çok keske cumleleri kurarsın. sonunda bakmısınki elinde aslında keske cümlelerinden baska hiç birsey yok.. işte ben o erkekten korkarım çünkü o yaralıdır. yarasınıda sardırmaz. o yarasını hep açık tutar. çünkü yarası acısın ister. acısın ki gecmişi ona ders olsun hiç unutmasın. canı yansın ki karsısındakini yakarken gözü kara olsun, düşünmesin karsısındakini, bencil olsun. ve o oyle yakar, düşünmeden yakar bencilce yakar. hemde uzaktan uzaktan yakar. bedeni yakın olabilir ama kalbi uzaktır onun,fikri uzaktır. yanında olabilir ama bir konusma arasında anlarsın uzaklıgını, bir bakısında yakalarsın uzaklıgını. zaten onun uzaklıgı dokunusundada vardır. hissedersinki.. o uzak o kadar uzaktırki acele edersin olmaz, yavas yavas denersin yine olmaz. cunku sen bir adım atarsın o on adım atar mesafeyi çogaltır. dayanamaz mesafenin kapanmasına. hep uzakta kal çok yaklasma ister. mesafeyi o ayarlamak ister. sen yurursun o kosar. yakalayamazsın. kalbi yorar , yaralar ama öldürmez. tersler ama git demez. telefonunu açmaz ama kendini hatırlatır. hayatından cıkmaz ama hayatınada girmez. cünkü korkar o. senden benden korkar. aslında tüm bunlar korktugundandır. korkar sevmeye korkar güvenmeye. sans vermeye korkar cesareti yoktur. ne kalbini açmaya cesareti vardır nede gardını indirmeye. sevmeye cesareti yoktur. işte ben o erkekten korkarım. sevmeyenden korkarım. guvenmeyenden korkarım. yaralısından korkarım. gözleri, sözleri uzakta olandan korkarım. ben benden korkandan korkarım. hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +21
yazar sany , April 08, 2011 ben katilmiyorum bazi yazilar, bence her insan degišebilir yeter ki istesin, olaylara farkli oynden bakmak gerekiyor, siz eger bir noktadan bakarsaniz tabiiki sadece o noktanin gosterdigi aćiyi gorebilirsiniz, uć boyutlu dušunmek ve gormek gerekir, her insanin degišime hakki vardir ve degišiyor da, her 6 ayda bir butun hucrelerimiz degišmektedir nasil olur da degišmiyoruz. tabiiki aile , arkadašlar ve ćevre de ćok onemlidir onlarin destege de ihtiyacimiz var , bir iši yapmaya karar vemen zaten yarisini bašardin demektir, eger yok ben yapamam dersen zaten en baštan bitirdin , her iš azimle bašarilabilir ve tabiiki her insan da degišebilir ve degišiyordur da.. hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: -1
yazar MYS , April 08, 2011 January 31, 2009 tarihli yorumunuzda böyle bir cevapta bulunmuşsunuz; "Şizoid bozukluğa sahip bir kişiye örnek olarak sana Robert De Niro'nun Taxi filminde oynadığı karakteri gösterebilirim." Bu filmi izledim ve Robert de Niro'nun oynamış olduğu bu filmde Şizoidle alakalı hiç birşey yoktur... Galiba şizofreniyle karıştırdınız... "Şizoid kişilik bozukluğunda şiddete eğilim kesinlikle yoktur." Şizoid birey ancak ve ancak başkalarınında yardımı varsa veya zorlanmışsa şiddete başvurabilir... Örnek olarak;* - "cem gariboğluna şizoid teşhisi konmuştur fakat; cinayeti tek başına işleyemeyeceğini, şizoid bir insanın cesedi parçalayıp, poşetlere doldurup, çöpe atma kararlılığını gösteremeyeceğini, ona mutlaka yardım eden ve yönlendiren başka birileri olduğunu gösteren kişilik türü. kısaca cem garipoğlunun bu cinayeti tek başına işlemediği ve işleyemeyeceğini göstermek için mahkemeye sunulan kanıt." Bu örnek en uç örnektir.. Filmdeki olay bambaşka şizoidle alakası yok! Lütfen yanlış değerlendirmelerden kaçınınız... hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +4
yazar MYS , April 08, 2011 Admin ben değilim fakat, Şizoidliğin ne olduğunu bilen şizoid bir birey olarak cevaplamak istedim, ablanızda bu tanıya yakın pek fazla birşey yok, bizler birbirimizi tanırız, tabi ablanız kendini anlatmıyor, siz onu anlatıyorsunuz ve başka biri bizleri anlatırken öyle çokta çaresiz kötü bi durumdan bahseder gibi anlatmazlar... Şizoidlik, hala tartışılmaktadır, bi çok bilir kişiye göre bu bir kişilik tipidir, bi çoğuna görede kişilik bozukluğudur ve kişi bunu kontrol altına alırsa hiç bi sorun yoktur... Ben 5 yıldır şizoidlik üzerine çok şey araştırdım ve öğrendim. Ve anlattıklarınıza bakılırsa ablanızın durumu çok daha farklı birşey. Bir uzmana danışmanız şart, neden bu kadar çaresiz durumda olduğunuz halde, ablanızı bu kadar düşündüğünüz halde bir doktora gidip konuşmaktan çekiniyorsunuzki? buda problemdir başlı başına... Ablanızı düşünüyor olmanız çok güzel sonuçta bir kardeşsiniz lütfen böyle sıkıntılarınız için buralarda vakit kaybetmeyin, evet internetten hizmet veren doktorlarda var ama bu çok iyi bir seçim olmaz... Bir uzmana başvursanız içiniz rahatlar en azından... Bunu herkese söylüyorum, kimi demiş "böyleyim şöyleyim napmalıyım?" doktora git işte.. kimide demiş "ilacı felan var mı?" o kadar komik olmayın lütfen Biraz olsun kendinizi veya yakınlarınızı önemsiyorsanız gidin neyin ne olduğunu öğrenin.. İlaç kullanacaksın der bilmem ne der kullanmak istemezsen kullanmazsın ama en azından bilirsiniz, adını koymadığınız herşey kafanızı her daim kurcalar... Önce adının konulması için herşeyi yapın, göreceksiniz sonrası çok kolay... hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +4
yazar MYS , April 08, 2011 Ben yaklaşık 4 yıldır şizoid olduğumun farkındayım, bu 4 yıldan öncesi aşağıda Mert adlı kullanıcının uzunca yazmış olduğu ortaokul/ lise yıllarıyla neredeyse aynı ve benzer duygularla geçti, zaten geçmiş o kadarda önemli değildir benim için bu yüzden değinmiyeceğim... Yorumlardan farkettiğim kadarıyla çoğu kişi yanlış düşünüyor, şizoiddim fakat değiştim demiş bi kaç kişi ; bu imkansız birşeydir ve bunu şizoid olan biri kolaylıkla bilir, değişmek sadece kendini kandırmakla olabilecek bişeydir. Ve biz şizoidler kendimizi kandırmayı pek sevmeyiz bu yüzdende neredeyse imkansızdır, ama elbet bi yoluda olabilir, daha doğrusu ben şizoidliğe bi bozukluk olarak değilde bi kişilik tipi gibi bakıyorum, çünkü ben bu durumumu SEVİYORUM, en iyi noktada bu; Ben Şizoid olmayı seviyorum, istediğini desinler hasta desinler, deli desinler umrumda değil "zaten en çok bana umrumda değil dedirtebildiği için seviyorum Ayrıca çoğu insandan daha zeki olduğumuda biliyorum, ukalalık değil bu sadece "soyutlanmış olmanın verdiği rehavet"... Yani bazıları "yalnızlığı seviyorum öyleyse şizoidim" demiş yok öyle birşey... Şizoid olduğunu bilmediğin ana kadar bu durumdan şikayet edebilirsiniz ama şizoid olduğunuzu öğrenmişseniz artık herşey bitmiştir, evet ben buyum diyebiliyorsunuzdur artık, bu kişilik bozukluğunun en önemli ve en sevdiğim noktasıda budur...EVET BEN BUYUM diyebilmek... Kimileri sadece yaşarlar, sorgulamayı sevmezler, kimileri olduğunu kabullenmezler, kimileri için hiç önemi yoktur, kimileride ne olduğunu bilmek ister; neden böyleyim sorusunu en fazla soranlardır şizoid olanlar, tabi şizoid olduklarını öğrenene kadar... Artık şizoidsinizdir ben bunu ilk öğrendiğimde birden içim rahatlamıştı, en azından artık biliyordum ne olduğunu bu içimdeki boşluğun, artık fazla soru sormak yoktu kendine... Ben 24 yaşındayım şuan ve hala memnunum hayatımdan, kimilerine göre hayat değildir oysa bizim hayatımız... Çünkü onların hayatlarında; para vardır, gelecek kaygısıyla biriktirilmiş bi çok umut kaynağı vardır vs.vs. fakat bana göre para hiçbirşeydir çoğu şey gibi, para; sigaradır en fazla bana, param varsa sigaram vardır yoksa yoktur gibi yani o kadar basittir... Gelecek kaygılarım "hayatımda bir kız varsa vardır, yoksa yoktur" kız olduğunda bile çok azdır ama vardır, bunu onlarda bilirler, çünkü söyleriz; "umutlarım varsa sende varsın deriz." bunu bi şekilde belli ederiz... Birgün mutlaka gidecekmişiz, vazgeçecekmişiz, boşverecekmişiz gibi seviliriz bu yüzden....Kızlara burdanda duyurmuş olayım, şizoid birine aşık olmuşsanız, geleceği siz ona göstermelisiniz, çok çaba harcadığını göremezsiniz çünkü. Telefonla konuşmak bile saçma gelir bize, Samimiyetsizliktir, bana göre sadece ses, seni seviyorumu az tüketiriz, ve asla kız arkadaşım mutlu olacak diye yalandan işlere kalkışmayız, kandırıkçıdır samimiyetsizliktir öyle şeyler bize, kendi adıma konuşayım sevmiyorum yalandan güldürmeyi felan... Devamı altta uzun yazınca kızıyolarmış hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +9
yazar MYS , April 08, 2011 Esprinin en babasını duyarsınız ama onda, felsefenin en alasını, mantığını ve duygularını gerçektende aynı anda idare eden birine rastlarsınız, buda bazen iyidir bazende kötü... Ama asla emin olamazsınız "gerçekten sevdiğine" bu yüzden isterseniz uzak durun derim, bunu diyorum çünkü biz zaten korkmayız doğruları söylemekten, ben buyum demişsek bir kere artık dönüşü yoktur çünkü, ben buyumu enjekte etmek isteriz, bunu bilki sonra üzülme diye belki, Ben üzmeyi sevmem mesela aslında umursamazlık yatar şizoidliğin altında, ama insanların iyi ve kötü olmasıda etkileyebiliyor bu durumu bazen... Soğuğun en soğuğunu görürsünüz, donuk bakışlara denk gelirsiniz, ama sıcaklığınıda hissedebilirsiniz gerçekten isterseniz ve isterse karşınızdaki şizoid birey Ben duvarlarımı ne zaman indiririm; eğer gerçekten samimiyetine inandığım biriyse, kısmen dünyayı boşlamış biriyse, maddeye önem vermeyen biriyse, nefret etmeyi, kin tutmayı sevmeyen biriyse ısınabiliyorum, çoğumuzdada en az böyledir durum...Biz asla nefret etmeyiz insanlardan, kimileri yorumlarda evim yansa umrumda değil demiş, ben daha büyük bişeyle örnekliyeyim; "Evladımı öldürseler" ben çokta fazla nefret edebileceğimi düşünmüyorun, yanlış anlaşılmasın bu evladımı umursamıyorum demek değil, bu dünyayı umursamıyorum demektir, bu düzeni umursamıyorum, düzensizliği ve her neyse onu umursamıyorum demektir, Elbette üzüleceğim, ağlıyacağım vs. ama içimdeki en ıssız odamda dış dünyamdan fazlasıyla soyutlandığım zaman... Ya nefretin tanımı değişmeli yada bu başka bi şey, en azından benim evladımı öldürmüş diye onu öldürmek isteyecek kadar nefret etmem bunu demek istiyorum, Ve biz asla kimseyi öldüremeyiz, kendimizi hiç...(bunu araştırabilirsiniz) Yazabileceğim bi çok şey var ama konu fazla dağıldı sanırım, yada bi samimiyetsizlik bi kopukluk hissettim, işte bu bizim için yeter, bitmek için bitirmek için belki gitmek için, buz tutmak için en önemli nedenimizdir... Yazmak bitmez oysa bizim için, ama konuşmak sınırlıdır... Yazmayıda çok severim, kimi edebiyat der kimi şiir ama sadece yazıdır bizim için o kadar... belkide ne düşündükleri umrumuzda değildir... Kısacası ben iyiki böyleyim diyebiliyorum çoğu zaman... En çokta hayatımda biri olmadığı zamanlar ama olsunda istiyorum böyle olduğu bildiği sürece hiç bir sorun yok... Neyse dahada kısacası; eğer sende benim gibi şizoidsen, sende benim kadar büyük bi adamsın, sende benim kadar baba adamsın, gel sarılayım sana doya doya, hayatımda hiç hissetmediğim kadar İşin cılkını çıkarmadan sonlandırmam gerekiyor ben beni seviyorum o zaman sizleride seviyorum... haydin eyvallah... hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +9
yazar murat23 , March 17, 2011 u insanlar aslında bir nihilistirler ahlak din tanrı bütün otoritelere karşıdırlar bu insanlar diğer insanlardan şanslıdırlar bu arkadaşlara önerim felsefeye yakın olsunlar hepsi birer potansiyel nietszchedirler nietzsche olmak hiçliği aşmak sizin elinizde bu insan haline hastalık diyorlar aldırmayın sizoid hastalık falan değildir insanlar kendinden farklı sürüden ayrı olan insanlara böyle hasta deli gibi şeylerle öteleştirirler zavallı olanlar her zaman böyle şeyler yapmışlardır siz kendinizin kıymetini bilin ve sanatta önemli eserler verebilirsiniz hayat zaten anlamsızdır... hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +1
yazar burcu arslantaş , January 24, 2011 bizimkilerde beni şizoit bile bile yapıyor hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +0
yazar MehSer , January 17, 2011 AMMADA ŞİDOİD VAR YAW ) YAŞASIN BİZ ŞİZOİDLER :p YİİİHUUUU hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +1
yazar melek alptekin , December 23, 2010 ben bir ablayım günlerdir ne yapacagını şaşırmış durumda olan bir abla çünkü ailem dagılıyor ve elimden bişey gelmiyor 35 yaşında hiç evlenmemiş birkız kardeşim var annemle yaşıyor saygın bir işide var ayrıca işyerinde amirleri tarafından çok takdir gören birkız fakat bu çocuk babama çok düşkündü tipik senin kızım benim kızım modeli babamda ona 9yaşındaydı babamı kaybettiğimizde tabi ozaman böle pedegoglar falan revaçta degil düşünemedik biyardım almamız gerektiğini oçocuk bu kayıbın arkasından yaşadıgımız hersıkıntıda ortada yer aldı ben evlendim sıkıntılı bir evlilikti kardeşim çok etkilendi arkadan onun küçüğü gene benim gibi bir evlilişkten sonra boşandı annemin yanına yerleşti malesef busüreçte bu kardeşim bize hep uzak durdu eve istemez uzaktan sorunlarımızla ilğilenir tam anlamıyla kardeş sıcaklıgını göstermezdi zamanla küçük kardeşimde yanlarına yerleştikten sonra iyice sorunları arttı velhasıl kendini annemede kapattı evde sanki herkes düşmanı gibi hareket ediyor annem evi terketti çünkü evi bu tip hareketlerle yaşanmaz hale getirdi arkadaşı yok sevgilisi hiç olmadı isteyenlere benim sevgilim var deyip konuyu kapatıyor allahtan korkuyor fakat annemle aynı evin içinde teyzem annemi ziyarete geldi diye 6ay konuşmuyor tedavi olması gerekiyor fakat hasta oldugunu kabul etmiyor benim tek ricam onu nasıl davranarak tedaviye ikna edebilirim çünkü onuda kaybedicem annem çok üzülüyor bu durumlara annemide kaybedicem çocuklugumdaki bana abla deyip peşimden ayrılmayan kardeşimi çok özlüyorum onu birgün hastanelerde ziyaret etmek istemiyorum yardımlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler ltf yardım edin hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +2
yazar Cigdem Alaca , December 22, 2010 Resmen Benden bahsetmiş http://cigdemingunlugu.blogcu.com/ hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: -1
yazar Üzgün değilim , December 06, 2010 Birşeye daha değinmek istiyorum bu şekilde duygusuz olan insanlarda. Ezberlemek daha zordur yani hani şu söylerler ezberlemeyin öğrenin öğrenemyiz.Kimse yanlış anlamasın şimdi öğrenebiliriz ama duygular olmayınca önemi kalmayınca çoğu şeyin akılda kalması zor oluyor hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +1
yazar eda durmuş , October 07, 2010 bipolar bozuklukta ki semptomlarla birlikte,şizoid tanısında da kendimden çok şey buldum.hatta benim öncesine dayanan belkide şizoidin şizofrene yakın bir tanım olduğundan söz ediliyo ya belki de doğrudur.bende de vardı bu tip bozukluklar.10 yıl önce psikaytiste girttim.uyuyamıyordum ve uyuyamadıkça öcüler görüyodum,gerçi uyuyabiliyokende görüyodum ama uykusuzluktan sonra daha sıklaştı.şimdi de zaman zaman hissediyorum bunları.bunun dışında küçüklüğümden beri insanların içine fazla girmem ,arkadaşlarım var ama hepsi sadeec o an zaman geçirdiğim kişlerdi.çocukluğum köyde geçti.çocuklar oyun oynarken mahallede ben köpeğimle birlikte alıp kitabımı dağ tepe dolanırdım.bazen karışıodum onlara ama genelde yanlız olmayı tercih ediyodum.çocukluğum gerçekten çok sıkıntılı geçti ama bunun sebebi ben diildim.yani saldırgan,isyankar bi tip diişlidim.son derece sessiz hatta varlığı yokluğu bilke fark edilmeyen,ölsem öldüğümü kokan cesettemn dolayı bulurlardı.yani o kadar silik biriydim.29 yaşındayım ve 29 yıl hep depresyon,hep bunalımlı geçti,ki bunun yani kişlik bozukluğunun yanı sıra ailevi bunalımlarda üstüne gelince iyice gömüldüm bunalımlara.ve 1 buçuuk yıl önce birda multpl skleroz(ms) teşhisi konuldu.beynimde plaklar oluşmaya başlamış ve buda bazı psikolojik ssıkıntılara nedenh olabiliyo,fiziki sıkıntıların dışında.2008 senesinde bir intihar girişimim oldu ve hala bazen aklımdan geçio.hayat çok anlamsız gelio.herşeyimi kaybettim herşeyimi.sağlığımı bile.11 aydır psikolojik destek alıyorum ama yinede tam anlamıyla bi işe yaradığını söyleyemem.ama bırakmıcam.tuhaf olan ghem herşeyden vazgeçtim,hemde herşeyimi geri kazanmak istiyorum.psikoloğum tam olarak rahatsızlığımın adını söylemio ısrarla,adece kişilik bozukluğu demişti bende bakıorum bu rahatsızlıklara ve hepsinden bi parça var.istemiyorum insan ,sıkılmıyom ama aramıomda.bööle rahatım ben.diom ki az insan az problem ama insan sosyal yaratıkmış o yüzden sosyal olmalıymış.offffff,ne diyom ben yaaa.hepsi girdi birbirine.kısaca toparlanmam çooooooooooooooook uzun zaman alıcak ve çoooooook zor olucak...herkese geçmiş olsun.allah acil şifalar versin... hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +7
yazar İyiyim iyiyim iyiyim iyi olucam ! , September 21, 2010 Merhaba arkadaslar ben henüz 17 yasındayım ve şu an yalnız kalma duygusundan tutunda ne ararsanız var bende... öyle bi batmışım ki bu ruhsal bunalıma anlatamam.. Şimdi kendimde yeni hissettiğim neden insanların benden bu kadar uzaklaştıgını hissettiğim teşhisi sevgilimden ayrıldıktansonra anladım ki bu bende uzun süredir varmış... Aşağılık kompleksine sahibim !!! Şu an okullar açıldı ve ben anadolu lisesine gidiyorum.. evde ailkenin en küçüğü benim bir abim ve bir ablam var... Aİlem de şiddet oldugu için onlar hep kendilerini dışarı saldılar.. ve ben oglak burcuyum.. burçlara pek inanmam ama şizoid olma artık engel oluıyor. sanki hayal dünyasında yaşıyorum. GAzete dergi magazinde bir şey okusam hemen kendime diyorum yalnız degilim bilkmem ne... Her gülen yüze inanıyorum...Konuyu biraz dagıttım ama işte orta okul çağlarımda etrafımda dolanna kızlar çoktu bunu övünmek yada üstünlük taslamak için demiyorum.. erkek arkadaslarımın yanı sıra kızlarla bile arkadaslık kuramıyorum. Tabi o zaman arkadaslarım vardı ama hayatı demek ki takmadıgımdan o zaman onlar biraz da olsa sohbet edebılıyordum.. Bazı kızlar yanıma gelmek için hobim olan konuları bahane edip bana haber vermek için yaklaşırlardı.. o zaman ergenlik dönemlerindeydim tabi ama herkesle herseyle dalga geçerdim. Şu an bu psikolojinin içindeym. aranızda belkide en kötüsü benim hiç abartmadan söylüyorum kendimi deli sanıyorum şu an bir olay karşısında ciddi olamıyorum sinirlendiğim zaman o kızgın yüz ifadesini yüzümde gösteremiyorum hatta sesimde dahi gösteremiyorumm.. Sosyal hayattan yarı bağımsız hatta ve hatta daha bağımsız kopuğum... kimseyle konusmak istemiyorum hatta ailem bile artık bana değişik bakar oldu. şu an bir genç gibi dışarıdaki insanlarla konusamıyorum.. abimi geçen hafta askere yolladık küçüklükten beri abim büyük oldugu için hep o öncelikli davrandı her konuda elektrikle arabayla bigisayar kurulumu sorumluluk hep onun ustundeydi yani ama Allah korusun o olmasaydı ben yine böyle davranır mıydım bilmiyorum.. Ya bu genetik yada ben ailenin küçüğü oldugum için hep ezildim. Hırslı biriydim küçüklüğümden beri... Her zaman en iyi olmaya calıstım sevgilim beni deli gibi sevmesine ragmen benden ayrıldı. Ve öyle bir güzel kızdıki bakmaya bile kıyamadıgım... beni sevdiği için mi diyorum ama hayır gerçekten gözü maviydi yeşilede dönüyordu.. sarışındı kusursuzdu güzelliği fiziği herseyi deli gibi seviyorduk ve şu an benden nefret ediyor.Ve beni bu kadar sevmesine karsın büyük bi psikolojik bunalıma girdim..ha ayrılığın nedenide zaten kendimi boşvermişliğim artık onun hayatına derinden ilgilenmemdi.. Ayrıca oldukça yakışıklı bir gencim sözlerim konusmalarım her lafım bencillikle dolu bunu isteyerek yapmıyorum... Sorunlarım bunlardan daha fazla hatta kat kat fazla bunlar 0 diyim diger sorunu olan arkadaslar nasibini alsınlar.... hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +3
yazar MERT_ , September 11, 2010 BÖYLE İLGİNÇ BİRİYDİM İŞTE AMA TABİİ DİĞERLERİNE GÖRE İLGİNÇTİM BANA GÖRE HERŞEY NORMALDİ ZATEN ŞİMDİ DE NORMAL. DAHA SONRA AMERİKA YA GİTTİM FALAN FİLAN... ORADAKİ HASTANEDE TAHMİN ETTİĞİM GİBİ FAYDA ETMEDİ ZATEN KABULLENMİŞTİM HERŞEYİ... DOKTORLAR "ŞİDDET EĞİLİMLERİ GÖSTERMEDİĞİMİ AMA NEFRET DOLU OLDUĞUMU SÖYLEDİLER" ASLINDA ÖYLE DEĞİLDİM BEN İNSANLARI "ZAVALLI" OLARAK GÖRÜYORDUM DAHA SONRAKİ DÖNEMLERDE AMERİKA DA KENDİME İŞ BULDUM... KENDİM GİBİ BİRİLERİYLE TANIŞTIM... AMA ONLAR BENİM OLAYI BİRAZ ABARTMIŞLAR HAFİFTEN SOSYOPAT TARZI OLMUŞLARDI, UYUŞTURUCU KULLANAN TİPLERDİ... Bİ DÖNEM ONLARLA TAKILDIM AMA AMACIM YOKTU SADECE ONLARLA TAKILMAK KEYİFLİYDİ VE GÜNÜ YAŞIYODUM. DİİĞER İNSANLARIN ÖNEM VERDİĞİ KAVRAMLR BENİM İÇİN ANLAMSIZDI... ÖZELLİKLE AŞK, SEVGİ FALAN FİLAN BENİM BOŞTU. AMA GEREKTİĞİNDE YALANDAN DA AİLEME SAYGI GÖSTERİYODUM ZATEN SAYGI GÖSTERDİĞİM TEK İNSANLAR AİLEM VE 1/2 AKRABAMDI... NEYSE İŞTE GÜNLER AYLARI AYLAR YILLARI KOVALADI, ZAMAN GEÇTİ. DİYECEĞİM ŞUDUR Kİ: HAYATI FAZLA ÖNEMSEMEYİM BİZ ŞİZOİDLER HAYATA DOĞUŞTAN 1-0 ÖNDE BAŞLADIK YADA BEN KENDİ ADIMA ÖYLEYİM YANİ HİÇ KİMSEYİ UMURSAMAM BAŞKASI BENİM HAKKIMDA İSTEDİĞİNİ DÜŞÜNÜR. HİÇ BİR DUYGUYU YOĞUN YAŞAMAM YANİ DİĞERLERİNİN HAFTALARCA ÜZÜLECEĞİ BİRŞEYE BEN 10 DAKİKA ÜZÜLÜRÜM O KADAR... AMA BU İÇGÜDÜSELDİR AYRICA HİÇBİR ZAMAN PLAN YAPMAM.. YANİ HERŞEYİ SALIVERİRİM İLGİLENMEM UMURSAMAM VE EĞER OLACAĞI VARSA OLUR. DURUPTA BOŞU BOŞUNA ÜZÜLMEM YANİ... AŞK KAVRAMI BENİM İÇİN BOŞTUR ZATEN BU GÜNE KADAR BİRLİKTE OLDUĞUM BÜTÜN KIZLARADA BUNU SÖYLEDİM YANİ EN AZINDAN DÜRÜSTÜM. AYRICA DİSİPLİN, SORUMLULUK, AHLAH GİBİ KONULARDA BENİM İÇİN İÇİ BOŞ KONULARDIR. AMA MESELA DURDUK YERE Bİ AKRABAMIN YANINDA KÜFRETMEM AMA EĞER KÜFREDECEKSEM DE ÇEKİNMEM. EN AZINDAN DOĞALIM EVET.. YANİ KÜFÜRBAZIM BUNU KABUL EDİYORUM. BEN BAŞKALARI GİBİ İKİ YÜZLÜ DEĞİLİM YANİ ÇOK FAZLA ARGO KONUŞURUM, KÜFREDERİM AMA GEREKTİĞİNDE SAYGI GÖSTERİRİM. DİSPLİN VE SORUMLULUK İSE BENİM İÇİN EN NEFRET EDİLESİ ŞEYLER... YANİ OKULA GİDERKEN DE HER SABAH SAÇ-SAKAL KONTROLÜNE İÇTEN İÇE İSYAN EDER, KÜFÜR EDERDİM. ŞİMDİDE TAKIM ELBİSE, TRAŞ OLAYLARINDAN NEFRET EDERİM YANİ BEN HİÇBİR ZAMAN SABAH 7 DE KALKIP TRAŞ OLUP KRAVAT TAKIP İŞE GİDECEK BİRİ DEĞİLDİM VE HALA DEĞİLİM , DİĞER İNSANLARIN MUTLULUK VE HUZUR KAVRAMLARI İLE BENİMKİLER ÇOK FARKLI... MESELA BEN HUZUR İSTİYORSAM EN SAKİN VE EN FERAH YERE GİDERİM KENDİMLE BAŞBAŞA KALIRIM... DİĞERLERİ GİBİ HAYALLERİMDE SÜPER LÜKS EVLER, SON MODEL ARABALAR YOKTUR... HİÇBİR HAYALİMDE PARA GEÇMEZ... BENİM İÇİN PARANIN ANLAMI "TASMA" DIR. ÇÜNKÜ İNSANLAR ÇOCUKLUĞUNDAN İTİBAREN MESLEKLERE VE PARA KAZANMAYA YÖNLENDİRİLİRLER, ÜZERİNE REKLAMLARLA BEYİNLERİ YIKANIR VE Bİ BAKARSIN ÇOCUĞUN HAYALİ " MÜHENDİS OLMAK, SÜPER LÜKS EV, FERRARİ "... İŞTE SANA HAYAT. İSTEMESENDE PARANIN KÖLESİ OLURSUN BU DÜZENİN KÖLESİ OLURSUN AMA BUNU FARKEDEMEYECEK KADAR ZAVALLIDIR İNSANLAR AMA BEN ÖYLE DEĞİLİM BUNUN EN BÜYÜK NEDENLERİNDEN BİRİDE BU ŞİZOİDLİK YANİ HİÇBİR ŞEYİ UMURSAMIYORUM VE PARANIN HİÇ ÖNEMİ YOK TEK ÖNEMLİ OLAN ŞEY ANIN TADINI YAŞAMAM VE HUZURLU OLMAMDIR. STRESDEN ENDİŞEDEN NEFRET EDERİM OLABİLDİĞİNCE UZAK DURURUM. ZATEN İNSANLARDAN UZAK OLUNCA DİREKT STRESTEN DE UZAK OLUYORSUNUZ VE STRES OLMAYINCA DA HUZURA KAVUŞUYORSUNUZ... SİZE ÖNERİM HAYATI UMURSAMAYIM VE İNSANLARA ACIYIN ÇÜNKÜ ONLAR ÇOK SAÇMA BİR DÜZENİN PARÇASI VE HEPSİ BİR KÖLE... VE BEN EN AZINDAN BU DURUMU FARKETTİM AMA DÜNYADA MİLYARLARCA İNSAN İSTEMEDİKLERİ HAYATLARI YAŞIYOR VE DAHA DA KÖTÜSÜ BUNUN FARKINDA DEĞİLLER. NUTMADAN BİR NOT VEREYİM... EVET BEN HER ZAMAN TEMBELDİM LİSEDEYKEN HER SENE 5 TEN AŞAĞI ZAYIF GETİRMEDİM AMA BENİ TEDAVİ ETMEK İÇİN GÖTÜRDÜKLERİ HASTANEDE BANA UYGULADIKLARI ZEKA TESTİNDE, DEĞERLERİM DİĞERLERİNİN ZEKA SEVİYELERİNİN ÇOK ÜZERİNDE ÇIKTI... ZATEN BUNU İNGİLİZCEDEN 5 ALMAM AÇIKLAMAZ MI ? YANİ SAKIN OLA Kİ ŞİZOİDLER BAŞARISIZ İNSANLARDIR VE EZİKTİRLER DİYE DÜŞÜNEN OLMASIN GÖZÜNÜZÜ OYARIM. BEN İSTEDİĞİM ZATEN İSTEDİĞİMİ ELDE EDEBİLİCEK BİRİYİM AMA OLAY ŞURDA: BEN HİÇBİR ŞEY İSTEMİYORUM SADECE VE SADECE HUZUR İSTİYORUM VE HUZURA ULAŞMAK İÇİN DE PARAY İHTİYACIM YOK... ZATEN DİĞERLERİNİN BAŞARI ANLAYIŞLARI BENİM İÇİN ÇOK ZAVALLICA YANİ BİR İNSANIN HAYALİNDE SÜPER LÜKS BİR DAİRE VARSA, BEN O İNSANA ACIRIM... İŞTE BÖYLE. BENİM İÇİN KENDİM HARİÇ HERKES "DİĞERLERİ" DİR... SENDE DİĞERİSİN O DA DİĞERİ ŞU DA DİĞERİ, ONLAR DA DİĞERİ... TEK GERÇEK BENİM VE DİĞERLERİ UMRUMDA DEĞİL... hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +5
yazar MERT_ , September 11, 2010 SAHİP OLDUĞUM MÜTHİŞ BOZUKLUKTUR BU... NEDEN Mİ? ÇÜNKÜ İNSANLAR YALAN SÖYLER, İNSANLAR ALDATIR, İNSANLAR HIRSIZLIK YAPAR, İNSANLAR TECAVÜZ EDER, İNSANLAR... DİYE DAHA DEVAM EDER GİDER BU... NEYSE İŞTE BEN ZATEN KENDİMİ BİLDİM BİLELİ BÖYLEYİM AMA SORUNUMUN DAHA DOĞRUSU BU SÖZDE BOZUKLUĞUN BENDE OLDUĞUNU 16 YAŞIMDAYKEN FARKETTİM. ŞİMDİ 22 YAŞIMDAYIM VE HERŞEYİ KABULLENMİŞ DURUMDAYIM. ÇOCUKKENDE YANİ 7 - 15 YAŞ ARALIĞINDA DA AYNI DUYGULARI HİSSEDİYORDUM. SADECE 1 TANE ARKADAŞIM VARDI VE HAYATIMDAN KISMEN MUTLUYDUM. DAHA SONRA ÇEVREMDEKİ İNSANLAR BANA "ÇOK SOĞUKSUN, NASIL BU KADAR UMURSAMAZ OLUYOSN" TARZINDA SÖYLEMEYE BAŞLADILAR... DAHA DOĞRUSU ESKİDENDE SÖYLÜYOLARDI AMA 14 - 15 YAŞLARINDAYKEN BU DURUM İYİCE ARTMIŞTI. BEN DE ONLARA "BEN HALİMDEN MEMNUNUM." DİYE CEVAP VERİP GEÇİŞTİRİYORDUM OLAYI, ASLINDA PEK MEMNUN DEĞİLDİM AMA BİRŞEYDEN EMİNDİM Kİ "BENİM YAŞADIĞIM HAYAT DİĞERLERİNİN YAŞADIĞI HAYATTAN ÇOK HUZURLUYDU." VE BU YÜZDEN BU HAYATI TERCİH EDİYORDUM VE İNSANLARIN YALANLARINDAN, BÜTÜN SAÇMALIKLARINDAN UZAKTAYDIM SONRA 16 YAŞIMDAYKEN BU DURUMU İYİCE BENİMSEDİM HATTA AİLEM DEFALARCA PSİKİYATRİSTE GÖTÜRDÜ HASTANE HASTANE DOLAŞTIRDI BENİ AMA FAYDA ETMEDİ ZATEN FAYDA ETMESİNİ İSTEMİYODUM ÇÜNKÜ HALİMDEN VE "FARKLI" OLMAKTAN MUTLUYDUM. YAŞITLARIM ÖSS SINAVI YÜZÜNDEN DELİ GİBİ DERS ÇALIŞIRKEN, BENİM UMRUMDA DEĞİLDİ VE GELECEK HAKKINDA HİÇBİR PLANIM YOKTU.. ZATEN BEN OLDUM OLASI PLAN YAPMAM HATTA HAYATIM BOYUNCA HEP DERSLERE GEÇ KALMIŞIMDIR VE HEPSİ NEDENSİZDİR . HATTA MÜDÜR DEFALARCA KONUŞSA BİLE HEP OKULA UZUN SAÇLA GİTTİM VE NERDEYSE HER DERSE GEÇ KALDIM AMA GÖRÜNDÜĞÜM GİBİ BELALI Bİ ÇOCUK DEĞİLDİM HATTA DERSTE HİÇ KONUŞMAZDIM ZATEN 1 ARKADAŞIM VARDI O DA DİĞER SINIFTAYDI YANİ SINIFTA ARKADAŞIM YOKTU. BÜTÜN DERS OTURUR RESİM ÇİZERDİM AMA BU BİLİNÇLİ YAPTIĞIM BİŞEY DEĞİLDİ YANİ SADECE İSTEDİĞİM İÇİN YAPIYORDUM DİĞER KİŞİLERİN SINAVLARI, DERSLERİ UMRUMDA DEĞİLDİ HELE HELE SINAVLAR ZERRE KADAR UMRUMDA DEĞİLDİ TABİ BU DURUMU HOCALARDA FARKETTİ ( BU ARADA BUNLAR ORTA OKULDAYKEN OLUYOR). DAHA SONRA HOCALARDA BENLE İLGİLENMEYE ÇALIŞTI FALAN FİLAN AMA BENİM DÜŞÜNCEM DEĞİŞMEDİ ZATEN DEĞİŞMESİNE GEREK YOKTU ÇÜNKÜ MUTLUYDUM DAHA SONRA Bİ SÜRÜ DOKTOR FALAN HATTA İLAÇLAR BİLE ETKİLİ OLMADI ÇÜNKÜ BU DURUM BENİM İÇİN GERÇEKTEN SORUN DEĞİLDİ. LİSEDEYKEN DE DURUM FARKSIZDI, ÇOK TEMBELDİM DAHA DOĞRUSU DERSLER UMRUMDA DEĞİLDİ ÇÜNKÜ EĞER İSTERSEM DERSLER BAŞARILI OLABİLİRDİM VE HATTA HOCALARDA BUNU SÖYLEDİLER.. NEYSE İŞTE BEN LİSEYİ SADECE AİLEM İSTEDİĞİ İÇİN OKUMAYA KARAR VERDİM YANİ LİSEYE BAŞLAMAMIN SEBEBİ SADECE AİLEME KARŞI HİSSETTİĞİM BORÇTU YANİ. TABİ AİLEM BENLE ÇOK İLGİLENİYODU, DİĞER İNSANLAR GİBİ OLMAMI İSTİYODU.. O DÖNEMLER (16/17 YAŞ) BENDE BU DUYGULARIN TAVAN YAPTIĞI DÖNEMLERDİ YENİ OKULUMDA KENDİME YENİ Bİ ARKADAŞ BULMUŞTUM BUNUN NEDENİ DE BİRAZ OLSUN UYUM GÖSTEREBİLMEK İÇİNDİ HATTA İLKOKULDAKİ ARKADAŞIMI UNUTMUŞTUM ÇÜNKÜ ODA BENİM OYUNUMUN BİR PARÇASIYDI YANİ SADECE UYUMLUYMUŞUM GİBİ GÖSTERMEK İÇİN ARKADAŞLIK ETMİŞTİM... NEYSE İŞTE, LİSEDE İYİCE UMURSAMAZ OLMAYA BAŞLADIM KIYAMET KOPSA UMRUMDA DEĞİLDİ YANİ O DERECE... ÇOĞU DERSE GEÇ KALIRDIM ZATEN İLK 3 DERSTE DE UYURDUM. SINIFTA KİMSEYLE KONUŞMAZDIM VE İLK DÖNEM 6 TANE ZAYIF GETİRDİM VE ARTIK SORUNUMU KABULLENMEYE BAŞLADIM VE AİLEME " BEN FARKLIYIM BEN HERKESTEN FARKLI DÜŞÜNÜYORUM BENİ YALNIZ NIRAKIN " DEDİM. O SIRALA AMERİKA DAKİ KUZENİMİN YANINA GİTMEK İSTEDİĞMİ SÖYLEDİM ÇÜNKÜ O LİSEDE GERÇEKTEN BUNALMAYA BAŞLAMIŞTIM ÖZELLİKLE HOCALAR RESMEN KAFAYI TAKMIŞTI BANA. NEYSE İŞTE BEN AMERİKA YA GİDİCEM DEDİM, AİLEM DE Bİ ŞARTLA OLUR DEDİ, EĞER İNGİLİZCE Yİ AZ BİRAZ ÖĞRENİRSEN GÖNDERİRİZ DEDİ HATTA ONLAR TAMAMEN AMERİKA DA YAŞAMAMI İSTİYODU HATTA ORDA HASTANEYE BİLE GÖTÜRECEKLERİNİ SÖYLEDİLER AMA KUZENİMİ GÖRMEK İÇİN KABUL ETTİM ZATEN HASTANE BİLE FAYDA ETMEZDİ BANA O YÜZDEN HASTANE OLAYINI UMURSAMADIM. LİSE 1 İN 2. DÖNEMİNDE HAYATIMDA UZUN Bİ ARADAN SONRA İLK DEFA DERS ÇALIŞTIM AMA BİR ŞEYİN FARKINDAYDIM. İNGİLİZCE BENİM İÇİN BİR DERS DEĞİL BİR GEREKLİLİKTİ VE BUNU GERÇEKTEN İSTEDİM HATTA BELKİDE İLK DEFA BİŞEY İÇİN BU KADAR ÇABA HARCADIM. SENE SONUNDA İSE İNGİLİZCEM 5 GELDİ BUNUN DIŞINDA 7 ZAYIF GETİRDİM. ZATEN DİN VE BEDEN HOCASIYLA TARTIŞMIŞTIM ÜSTÜNE DİN HOCASINDAN DAYAK YEMİŞTİM AMA AMACIMA ULAŞMIŞTIM İNG. İM 5 Tİ VE OKULDAKİ EN YÜKSEK 2. SINAV ORTALAMASI NOTU BENİMDİ AMA BUNUN YANINDA OKULDA 7 TANE ZAYIFI OLAN Bİ TEK BEN VARDIM. hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +4
yazar gzde_90 , August 07, 2010 BEN 20 YAŞINDAYIM VE YAKLAŞIK 12 YAŞIMDAN BERİ BÖYLEYİM.İLKOKUL VE LİSEDE HİÇ ARKADAŞIM YOKTU BEN İNSANLARLA ÇOK GÖRÜŞÜRSEM BAZEN KONUŞABİLİYORUM ama sosyal hayata hiç karışmadım. hayatım tv izlemek,kitap okumak bulmaca çözmekle geçti ailem bi odada oturup gülüşürken onların yanına gitmek istemiyordum. ve şimdide iş hayatına atılamıyorum bu bende şuçluluk duygusu yapıyor. ben hiçbir şeye sevinmem,üzülmem. kişilik ğimi düzeltmem için psikoloğa gitmeye karar verdim..... hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +2
yazar gzde_90 , August 07, 2010 ama yazılanlar beni tanımlıyo hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +1
yazar Umutk , July 30, 2010 Okumadan önce kendıme gunluklerıme burdakı yazanların bircoğunu yazmısımdır.Evet çok asırı bir hayvanlara düşkünlüğüm var.Hiç biryere çıkmıyorum müzik dinliyorum inanırmısınız tek bir arkadasım yok.Sorunumu Nasıl çözüceğimi bilmiyorum.Ne kadar korkutucu ne kadar büyütülmesi gerektiğinide bilmiorum.Çok çekingenim ve sosyal ortamdan çekınırım .Ne kadar çekingende dursam sosyal ortamlardan çok isterim arkadaşlarım dostlarım olasını.Bilemiyorum bu yanlızlık sanki yavas yavas aldığını hissediyorum.Yasım daha 17 çok genç atlatır diyolar.Bunun nasıl geçiçeğini bilmiyorum sadece izlemekten baska hiçbir sey gelmiyor elimden.Yardım edicek kimsemde yok.Ne yapsam bilmiyorum... hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +5
yazar lulu , June 09, 2010 ben 21 yaşındayım ve 2-3 yıl öncesine kadar belirtileri taşıyodum.önceden ablam bana sen ne kadar soğuksun ne kadar rahatsın derdi ama şuan öyle değilim aksine insanları kırmaktan korkuyorum onların içine katılmaya çalışıyorum ailem biyere gidelim dediğinde ben hayır derdim müzik dinler kendi dünyamda yaşardım şimdi yine ben gidelim diyorum gitmedikten sonra da küsüyorum nereye gitsek ablamlayız ablam olmadımı tek başıma giderim.duyguz olmaya gelince önceden öyleydim ama şimdi çok duygusalım sanırım benim yaşadıklarım ergenliktendi birazda çekingenim doğrusu.insanlarla birlikte olmama isteğim birtek misafir gelidiğinde oluyor çünkü misafirimiz hiç eksik olmaz ))ben ne olursa olsun hayatı seviyorum yaşamayı çok seviyorum ailemi insanları çok seviyorum. hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: -1
yazar ayya , June 09, 2010 sanki kendimi okudum bu yazılarda artık beynimi yönlendiremiyorum dışarı çıkmak istemiyorum kimse olmasın istiyorum çevremde sonrada ben nekadra yalnızım die ağlmaaya başlıyorum uyüzden çokta sinirli olmaya başladım olur lmaz şeylere bağırıyorum arkadaşım hiç yok aslında var ama ben çektim kendimi onlardan sanki beni istemiyolarmış gibi gelio sosyal hayata karışamıyorum neişim var burada ben buraya ait değilmişim diyorum çok zor Rabbim bizim gibi olanlara yardım etsin çünkü günler geçtikçe daha çok bunalıma giiyorum ve kendimden korkmaya başladım... hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +4
yazar arda özer , May 24, 2010 Belirtilerin çoğu bendede var ve ben oldukça mutluyum.Zorla topluma sokulmuşta olsam dünyanın içinde başka bir dünya kurdum kendime.Hayal dünyam yıkılsa bile.Diğerleri gibi değilim arkadaş ortamı bana saçma geliyorKonuştukları konular olsun Robinson Crouse gibi hissediyorum kendimi.Yaşımın aksine üstelik.En güzeli yanlız olmaktır.İnsanlardan artık hep kötülük beklediğim için iyiliklerini de istemiyorum.Issız adamda bir Robinson olmak Dalgalı denizde bir kaptan olmaktan iyi. hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +9
yazar GercekBu , May 19, 2010 Slmlar bakın bende bunların çoğunundan fazlası vardı öyle şeyler gördüm ki bi çoğunuzun başına gelse eminim katil yada intihar ederdiniz bunla başa çıkmak zor sabır allah tan bakın sürekli düşünüyorsanız benim başıma gelmişti ortaya bi laf atın olup olmadık annenize yada ne bilim kim varsa yanınızda yalnız kalmak yerine telefon edin arkadasınıza en kötü ihtimal çıkın sokağa boş boş gezseniz bile unutmayın tek siz yoksunuz bu dünyada allah kimbilir kaç insanda bunlar var bi düşünün dua edin kavgadan mı korkuyosunuz gidin kavga edin korkunun üstesine gitmessen ne kadar saklanabilirsin ki?en fazla dayak yersin kavgada biri size çok büyük bi şey mi yaptı affedin ne olursa unutmayın kimse allahtan büyük değil affet ama sırf kendi sağlığım için affettim de kendi kendine düşünmek yerine şarkı söyle kendi kendine konuş düşünme sakın ve sakın yoksa batarsın o dünyada bütün bunlar başıma geldi ama çok şükür ALLAH ıma düzeldi baya bi kısmı geriye sadece terapi kaldı bakın terapi yapıcam toplanıp herkez sorunlarını paylaşcak güvenin bana zaten kaybetcek neyimiz kaldı bi düşünün bu msn ekleyin bakın bizim gibi insanların terapiye ihtiyacı var piskiyatriyi boş verin birlikte olursak para vermeye ne gerek var ki birlikte olursak eminim bunu yenebiliriz tek şey burda bizde bitiyo MSN ekleyin mutlaka hayatınız düzelcek hayatım dü Bu e-Posta adresi istek dışı postalardan korunmaktadır, görüntülüyebilmek için JavaScript etkinleştirilmelidir ekleyin lütfen hayata tutunmam için tutunmak için.. hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +0
yazar Tayfun Kara , May 14, 2010 Ancak ben bu durumumdan gayet memnunum bu kadar insanın tersine.İnsanların üzüldüğü kahrolduğu şeylere üzülmemek gerçekten mükemmel birşey.Aşk ve flört gibi kavramları ergenlik çağında dahi kabul edemedim gitti.Hala da kabul etmiyorum bir türlü.(Gülmekten ölürüm açıkcası aşk şiirlerini duyarken)Bütün gün ders çalışıp,ders aralarında namaz kılıp akşam bir adet aksiyon filmi izliyorum.Bütün günüm böyle geçiyor. Ve gerçekten çok mutluyum ve tedavi olmak istemiyorum hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +3
yazar taner , March 11, 2010 açıkçası bende hiçbir şekilde güçlü bir duygu hissetmiyorum evim yansa umrumda olmaz insanlara kızmıyorum çok güçsüz duygular içerisindeyim nasıl kurtulacam bilmiyorum hisssizim resmen ya ölüyüm ...ne diyim hakkaten ölüyüm.sanki son 10 senemi içimde bastırmış gibiym.hiçbirşey hissetmiyorum acı.keder vs. hiçbirşey.ölüler hissetmez denilebilir sanırım buna. hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +2
yazar lale123 , March 10, 2010 bende şizoidin belirtileri var ama bana utangaçlık teşhisi kondu ben konusmayı sevmiyorum insanları kırıcı buluyorum sürekli hayal kuruyorum yalnız olmayı seviyorum bendeki kişilik bozukluğu ne yardımcı olursanız sevinirim hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +5
yazar ... , February 28, 2010 bi kişide şizoid bozukluk olduğunu anlamak için neyapmalı?? yani yukarıdaki belirtiler in bi kısmı olduğunda evet şizoid bozukluk var mı deriz? yani doktorlar psikologlar bunu nasıl anlar? bi test mi uygular? hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +5
yazar PANZER EMİN , February 18, 2010 MERHABA. BEN DE YALNIZLIĞI SEVİYORUM. ODAMDAN DIŞARI FAZLA ÇIKMIYORUM. VE YALNIZ YAŞAMAK İSTİTORUM. BİR KİTAPTAN PROBLEMLİ KİŞİLİKLERİ OKUMUŞTUM. ORADAN ŞİZOİD KİŞİLİĞİN BANA UYDUĞUNU GÖRDÜM. DIŞ DÜNYADA YAŞAMAKTAN ÇOK, KENDİM KURMUŞ OLDUĞUM İÇ DÜNYAMDA YAŞIYORUM. YANİ ANLAYACAĞINIZ, İNSANLARDAN UZAĞIM. DAHA ÖNCE İLAÇ KULLANDIM, FAYDASINI GÖRDÜM AMA ANNAEM GİLDEN DOLAYI DOKTOR BIRAK DEMEDEN BIRAKMAK ZORUNDA KALDIM. ÇEVREMDEKİLER DIŞA DÖNÜK OLMAMI İSTİYORLAR AMA BU DA BENİM İÇİMDEN GELMEMİYOR. SİZCE BİR UZMANA GİTMELİ MİYİM. DUALARINIZI BEKLERİM... hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +3
yazar isimyok , February 02, 2010 şizoidmiyim bilmiyorum ama bende yalnız kalmayı istiyorum dışarı hiç çıkasım gelmiyo 23 yaşındayım ama kişilerle iletişimim olmadığı için bir işe girip çalışamıyorum, kimseyle konuşasım gelmiyo, kendi kurduğum dünyamda kendi içimde yaşıyorum, gerçek dünyayı hayatı sevmiyorum, ailemden bile uzağım, hayatımda bi değişiklik olmasını hayatıma yeni birilerinin girmesini istemiyorum hep insanlardan kaçıyorum onlarla konuşsam bile istemeyerek mecburiyetten zorla konuşuyorum, bazen kendimi hiç yaşamıyo hissediyorum hayattan nefret ediyorum.... hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +13
yazar naz , January 27, 2010 merhaba daha önce burada kardeşimin durumundan bahsetmiştim bir süre önce kardeşimin madde bağımlısı olduğunu öğrendik o kadar şüphelenmemize ve üzerine gitmemize rağmen yıllarca bunu saklamayı başarmış bu belirtileri yakınlarında gören ve çare arayan kişileri uyarmak istedim sorunları olduğunu düşündüğünüz kişileri daha dikkatli gözlemleyin ve peşlerini bırakmayın bir şeyler ters gidiyorsa mutlaka bir sebebi vardır. Biz bunu kötü bir şekilde anladık buradaki belirtiler kardeşime çok uyuyordu fakat sebebi başkaymış..Allah herkese yardımcı olsun... hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: -2
yazar barkın , January 22, 2010 bu durumdan kurtulmak istiyordum fakat bir zaman sonra kendi haline bıraktım birgün geçecek diye düşünüyorum ama nasıl olacağı hakkında pek fikrim yok bu arada bana faydası olan birşeyler olduğunu farkettim birkaç arkadaşım var sürekli arayıp sorarlar peşimi bırakmıyorlar devamlı yanlarında istiyorlar ben hala istemiyorum ama yinede birşeylerin kıpırdadığını değiştiğini hissettim neşeli insanların sizinle yakınlık kurmasına izin verin bırakın kendinizi eğleniyormuş zevk alıyormuş gibi yapın azda olsa işe yarıyor bi zaman sonra ,birde sürekli duygusal hikayeleri okumaya çalışın duygusal filmleri izleyin hissetmeye çalışın unutmayın boşvermeyin bu arada yaşadığım şey şizoid kişilik bozukluğumu bilmiyorum ama duygusuzluk had safhada eskisi gibi güçlü duygular hissetmek istiyorum bir kıza aşık olmam gerektiğini düşünüyorum acı çekmenin hüzünlenmenin ne kadar kıymetli olduğunu daha iyi anladım sıkıldım bu durumdan bi insanın hayatı bu kadar zevksiz,boş olmamalı bu arada aranızda kimyasal kullanan yada kullanıp bırakmış olan varmı? hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +3
yazar karamsar60 , December 29, 2009 arkadaslar bende bır borderline kişilik bozukluğu Şizoid kişilik bozukluğu rahatsızlıgı var allah kımseye vermesın herkese gecmısolsun. hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: -4
yazar muharrem , August 17, 2009 onu sevmiyorum seviomuş gibi de çok iyi rol yapıyorum ailemin surekli yanında ve direğiyim sürekli mutsuzumkimseye acımaz ve kimsenin de bana acımasına tahammul etmem gülerim ama gülüşlerim çocukken olduğu gibi içten ve gerçekçi değil kahkahalar ağzımdan zorla çıktığı için guluşumu ilginç bulurlar.sanki robot gibi görevim aileme ve karıma bakmak gibi birşey insanlar ne derse desin nefret etmem çunku saçma bulurum kızmayı sinirleneyi evim yansa kılım kımıldamaz işte kovulsam neden diye sormam daha bürsür şey benim tek umursaadığım şey b,ir an önce ölüp şu lanet beynimi yoketmek kimseyi sevdiğimden değil zamanın ıbekliyorum. hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +7
yazar soner arıkan , August 16, 2009 slm hepsi bende var ne yapmalıyım hangı ılacı kullanmalıyım kafayı yemek uzereyım hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +6
yazar Berkant Tikveşli , August 16, 2009 bütün belirtiler var bende :S dışarı çıkmamalı yalnız kalma daha bir sürü şey her saniye üzgünüm sanki bi şey kontrol ediyo gaipten sesler duyuyorum arkadaslarım yok yalnzım tek kalmayı seviyorum kımse anlamıyor benı ıntıharı dusunuyorum hatta ara sıra bundan kurtulmak istiyorum ama olmuyo ne yapsam yardım edın.. hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +5
yazar khretsin ben , June 30, 2009 _tam oLarak anLamiorum kendimi! kendimden nfret ediorum,insanların bakışlarındn nfret ediorum bu yüzden dışarıya ckmiorum hrekes, hresey aynı,onlar qibi olmak istemiorum insanları sewmiorum, hçkimse beni anlamio,hçkimse beni dinlemio.saçmaliosun dio_sıkıldım hayattn sewqilim yakında beni terkedicek bu çok belli, doğru kim bi deliyle cıkmak isterki.şizofreni belirtileri de war kfam çok karışk nie ben?_ hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +4
yazar Şizo , June 15, 2009 yukarıdaki yazıda neredeyse kendimi gördüm. gerçekten denildiği gibi insanlarla iletişim kurmak istemiyorum. istesem yapabilirim ama içim istemiyor. onlarla mecburiyetten konuşuyorum. yalnızım ama bundan şikayetçi değilim. sosyal aktivitelere katılmaktan zevk almıyorum. katıldığım zaman ise herkese çok soğuk ve ilgisiz davranıyorum. tek başına yapılan etkinliklerden zevk alıyorum. bu sayede bulmaca konusunda kendimi epey geliştirdim. aileme karşı da aşırı soğuğum. sanki onlardan biri değilmişim gibi. bir eleştiri ya da iltifat aldığımda hiç tepki vermiyorum hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +5
yazar hemşire , May 28, 2009 ben önceden çok rahat birisiydim şimdi hiç rahat degilim kimseyle arkadaşlık edemiyorum. toplum içinde çok sıkılıyorum.kendimi hiç rahat hissetmiyorum.kasılıp duruyorum elim kolum baglanıyor sanki.üniversiteye geçtigimden beri böyle.ben çok arkadaş canlısı neşeli hareketli biriyim . aniden oldu bu durum beni çok üzüyor.burdada çok arkadaşım oldu. ama hala kendimi çok kötü sıkılgan hissediyorum. ne olur bana yardımcı olun.siz önerilerinizi buraya yazın hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +3
yazar lale ezer , May 07, 2009 peki şikayetleri saçma sapan cümleler kurma alakasız cevaplar verme geçmişte yaşanmış çok sıradan bir olayı tekrar tekrar gündeme getirip onlardan kendince sinsi sonuçlar çıkarma bulunduğuortamda mutlu olmama vs. olursa hastalığın adı ne olur. bunu internette araştırma yapmak için soruyorum hastalığın adını bilmeden pek birşey bulamıyorum da. hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: -4
yazar eylül , April 20, 2009 BEN PSKOMER DE TEST OLDUĞUMDA SONUÇ ŞİZOİD ÇIKTI AMA AİLEM İNANMAK İSTEMİYOR SENİN BİŞEYİN YOK DİOR HEP YALNIZIM ARKADAŞIM YOK OLANLADA ANLAŞAMIORUM İNSANLARI ANLAMIORUM HAYAL DÜNYASINDAIM HEP HERŞEYİ BEN KONTROL ETMEK İSTİORUM Bİ OLAYI İKİ DEFA GÖRMÜŞ GİBİ OLUYORUM DEİŞTİRMEK İSTİORUM OLMUYO SONRA DAHA ÇOK BUNALIORUM AMAÇ YOK GÜLMYİ UNUTTUM KİMSE BENİ SEVMİO BELKİ SEVSELERDİ BÖLE OLMAZDIMM hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +6
yazar wwwxxxx , April 14, 2009 merhaba ben 26 yaşında 2 çocuğuğ olan ewli bir bayanım anlattığınız belirtilerin tümüde bende mewcut ben aşırı dercede aile baskısının yüzüznden bu duruma düştüm nefes bile aldırmıyolardı annem ve babam bigün tv de biri çıktı ve insanın en iyidotu yine kendisidir dedi bende düşündüm 15 16 yaşlarındaydım o zaman nasılsa arkadaşım veya konuşabileceğim kimsem yok dedim en iyisi aynaya anlatayım dedimi diye düşündüm önce aynalarla konuşamaya başladım sonra bu kendi kendime konuşarak devam etti bunu kimseyle paylaşamıyorum ama ne ailem ne eşim hasta olarak görülmek istemiyorum ve bu dururmdan çok utanıyorum ilk defa buraya yazıyorum bu durum beni çok rahatsız ediyo ve kurtulmak istiyorum iki kızım var çünkü ilerde daha ağır durumlaradüşmek istemiyorum ne yapmalıyım artık kime ne dediğimi unutuyorum yaşamayı seviyorum ama bu şekilde değil olumsuz derecede etkileniyo arkadaşlık ilşkilerim benim dengesiz biri olduğumu düşünüyolar bunun farkındayım yol gösterin ltfenn hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +11
yazar gabrielangel , April 02, 2009 bu yazıyı okurken birden kendimi gördüm sanki. 3 sene önce dahiliye doktorum sevk ettiği için psikiyatriste gitmiştim o zaman sadece antidepresan ve uyku hapı vermişti ama sadece 7 ay kullandım. tabi sonradan gelememi istemedi çünkü tedavi işe yaramıyordu. sanırım devlet hastanesi olduğu için uğraşmak zor geldi. yalnız kalmayı sessizliği seviyorum hatta yalnızken daha mutlu oluyorum. etrafımda insanlar olduğu zaman rahat değilim. sanki nefes alamıyorum kalabalıkta. hergün farklı duygular yaşıyorum. bugün hissettiğimi yarın hatırlamıyorum bile. sinirlendiğim zaman karşımdakinin kalbini kırabiliyorum ama o anda bunu yaparken farkında olmuyorum sonradan da ne söylediğimi ne yaptığımı hatırlamıyorum. hatırladığım zaman suçluluk hissediyorum. her insana farklı davranıyorum hatta bazen kime nasıl davrandığımı unutuyorum bu da karşımdakinin kafasını karıştırıyor. bazen çok alıngan oluyorum en ufak birşeyde moralim bozuluyor. bazende sorun ne olursa olsun hiç bir tepki vermiyorum. farkındayım bende psikolojik bir sorun var ama ne? hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +11
yazar admin , February 24, 2009 Sayın Naz Maalesef bir uzman ile görüşmeden burda yazılı semptomlara göre teşhiste bulunmanız doğru olmaz. Burada yazılanlar bir teşhis koymak için yeterli değildir, sadece bilgi vermek amacı taşımaktadır. Bir insanın kişilik bozukluğu ile teşhis edilmesi hem zor, hem uzmanlık gerektiren bir iştir. Bir önceki mesajımda yazdığım gibi kardeşinizin problemi depresyondan anksiyeteye kadar pek çok sebebe dayalı olabilir. Bu nedenle bir yargıda bulunmadan önce uzmanlara danışmanızı öneririm. hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +2
yazar naz , February 24, 2009 merhaba, öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkürler bu siteye kardeşim için arştırma yaparken rastladım tüm ailem kardeşimde anormal bir durum olduğuna inanıyoruz ve o da bunun farkında bize sık sık öfkelnmesi dışında burada okuduğum belirtilerin tümünü kardeşimde görüyoruz herhangi bir yardım almayı reddediyor zaten okuduğum kadarıyla profesyonel destek bir işe yaramıyor öğrenmek istediğim bu durumda ailelerin nasıl davranması gerektiği dahası doktora gitmedende bi kişiye bu tanım konulabilir mi kardeşim henüz 19 yaşında ama yaklaşık 3 yıldır böyle hiç arkadaşı yok odasından dışarı çıkmıyor bizimle bile mecburen konuşuyor sanki yalnız kalbilmek için sabaha kadar oturup akşama kadar uyuyor vs. ayrıca burada şizofreni başlangıcı olabileceği yazılı bu durumda herhangi bir öneriniz var mı geçici bir durum olabilir mi yanıtlarsanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +1
yazar alberto , February 01, 2009 öncelikle cevabınız için teşekkür ederim... filmi izlememiştim sizin söylemeniz üzere yeni izledim biraz önce... aslında filmdeki karakterle yukarıdaki hastalık belirtileri ve hastalık tanımı arasında da bi bağlantı kuramadım yanlış gözlemi izledim acaba?...ama tabi bu hastalığın ilerleyen safhalarında olabilecek hal ve davranışlardır belki de nebiliyim öyle düşündüm,yanlış olabilir belki....yane aslında şöyle ifade edebilirim galiba, bu karakterde şizoid kişilik bozukluğu varsa bende şizoid kişilik bozukluğu yok..! belki de bi çeşit depresyon gibi bişey olabilir benimki, çünkü bisüredir önceden hiç yaşamadığım üzücü şeyler yaşadım, herşey üstüste geldi ...ama tabi önceden de çok mutlu sayılmazdım...şimdi iyicene karamsar, mutsuz birisi oldum ,yüzüm gülmüyo bi süredir nezamana kadar böyle devam eder bilmiyorum....teşekkürler ilginize... hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +1
yazar admin , January 31, 2009 Merhaba Alberto Şizoid bozukluğa sahip bir kişiye örnek olarak sana Robert De Niro'nun Taxi filminde oynadığı karakteri gösterebilirim. Senin kendinde böyle bir problemin olduğunu sorguluyor olman ve bu site kanalı ile iletişim kurmaya çalışıyor olman bile şizoid kişilik bozukluğundan önce başka ihtimaller olabileceğini düşündürüyor. Mesajından yukarda belirtilen semptomları senin yaşadığın izlenimini alıyorum. Terapistlerin bu hastalığı nasıl teşhis ettiğine dair bir genelleme yapmak doğru olmaz çünkü herkes farklı metodlar ve teknikler kullanabilir. Fakat kendi yöntemimi açıklayabilirim: Ben muhtemelen önce bu semptomları anlamaya çalışırım. Çünkü çoğu psikolojik hastalığın teşhisinde sorunun ne olduğu kadar, ne youğunlukta olduğu, ne kadar zamandır yaşandığı ve ne sıklıkta yaşandığı gibi faktörlere bakılır. Daha sonra bu soruna en uygun tedavi şekli geliştirilir. hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +6
yazar alberto , January 31, 2009 buarada şöyle söyliyim ben kendimden şüpheleniyorum!! yani bende bi takım psikolojik bozukluk var bunu şizoid kişilik bozukluk olduğunu sanıyorum, normal insanlar gibi değilim ben,ne olduğumu da bilmiyorum......... (( hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +5
yazar alberto , January 31, 2009 bi kişide şizoid bozukluk olduğunu anlamak için neyapmalı?? yani yukarıdaki belirtiler in bi kısmı olduğunda evet şizoid bozukluk var mı deriz? yani doktorlar psikologlar bunu nasıl anlar? bi test mi uygular? hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin
Oy sayısı: +5
Yorum yaz
|





?
ve karşımızdakine göre artık "eskisi gibi değilsin" oluruz... Hayır tatlım ben hep böyleydim'i vurgulayamayanlar burda "VAZGEÇMEK" bonusunu kullanabilirler; çünkü karşındaki kişi artık can sıkıyodur bize göre
))