22:50:00

cigdemadd29
Paranoid Kişilik Bozukluğu
Kullanıcı Değerlendirmesi: / 406
ZayıfEn iyi 
Başkalarına karşı duyulan güvensizlik ve aşırı kuşkuculuk... Nedir?

Bu hastalığın temelinde başkalarına karşı duyulan güvensizlik ve kuşkuculuk yatar. Kişi kuşkularını, tartışarak, şikayet ederek yada agresiflik ile ifade eder. Paranoid kişiler görüntüde soğuk, objektif ve mantıklı gibi görünebilirler ama genelde saldırgan, inatçı ve sarkastik davranırlar. Başkaları hakkında negatif yargılar geliştirebilir ve kendileri gibi paranoid inançların paylaşıldığı tarikatlara yada gruplara üye olabilirler.

Paranoid kişilik ilk olarak çocuklukta, ve ergenlik döneminde ortaya çıkar. Belirtileri yalnızlık, arkadaş edinememek, aşırı hassas olmak, tuhaf düşünceler ve fantaziler olarak görülür.

Bu kişiler kendilerini iki zıt şekilde görürler: bir taraftan davranışları ukalaca ve kendini beğenmişçe olmasına rağmen diğer taraftan küçük düşmeye ve aşağılanmaya karşı savunmasızdırlar. Bu kişiler genelde kendilerini dürüst, adil ve doğru olarak görürler fakat başkalarının kendilerini yanlış anladıklarına inandıkları için güç kullanarak kendilerini göstermeye çalışırlar. Her zaman diğer insanlar hatalı kendileri doğrudur. Araştırmalar paranoid kişilerin altı temel inanca sahip olduklarını göstermektedir:
  1. Felaket çok yakın.
  2. Dünya kötü insanlar ile dolu.
  3. Kaza diye bir şey yok; bu tür olaylar kötü niyetli insanlar tarafından gerçekleştirilir
  4. Herkes bana kötülük yapmaya çalışıyor.
  5. Ben haklıyım, diğer insanlar yanlış.
  6. Ben diğer insanlardan farklıyım; başkalarının göremediklerini görebilir yada hissedebilirim.
Paranoid kişiler diğer insanların kendisine zarar vereceğini, kandırmaya kalkacağını yada kullanmak isteyeceklerine inanır ve insanların güvenilirliği konusunda şüpheler ile doludur. Eğer paranoid kişiliğe sahipseniz büyük ihtimalle hiç bitmeyen güvensizliğiniz ve başkalarının sizi aldatmasını beklemekten tükenmişsinizdir. Siz başkalarından en kötüyü beklersiniz ve diken üstünde beklersiniz. Bu yüzden sürekli endişeli, korku dolu, kuşkucu ve gerginsiniz. Siz kötü bir dünyada yaşıyor ve olabilecek bir saldırıya karşı her an hazırda bekliyorsunuz.

Paranoid kişiler arkadaşlarından yada dostlarından sadakat gördüklerinde çok şaşırırlar ve hatta inanamazlar, çünkü bir sorun olduğunda herkesin kendisine saldıracağını yada umursamaz davranacağını beklerler. Başkalarından gelen iltifatlerı genelde gizli eleştiriler yada daha iyisini yapması için kendisine yapılan baskı olarak algılarlar. Çoğunlukla başkalarının yardım teklifini bir işi tek başlarına beceremediğine dair bir mesaj gibi düşünürler. Başkalarından yardım isteyemezler ve kişisel bilgilerini paylaşamazlar çünkü bilginin kendilerine karşı kullanılmasından korkarlar.

Eğer siz paranoid kişilik bozukluğu yaşıyorsanız, çevrenizdeki insanlar sizi geçinmesi zor birisi olarak görüyor olabilirler. Arkadaşlarınıza güvenmiyor ve agresif tavırlarla yaklaşıyorsunuz. Sürekli şikayet ediyor, insanlara soğuk ve ilgisiz davranıyorsunuz. Arkadaşlarınızla inatlaşıyor, alaylı ve iğneleyici sözler sarfediyorsunuz. Başkalarına alınmakta çok hızlı ama affetmekte çok yavaşsınız. En ufak olayda bile intikam almak istersiniz.

Araştırmalar, Paranoid kişilerin eleştiri ve cezalandırma sonucunda ortaya çıkan utanç ve aşağılanma duygusuna karşı aşırı derecede hassas olduklarını göstermektedir. Doğal olarak bu kişiler otorite sahibi insanlar ile sürekli problem yaşarlar, çünkü özgürlüklerini yitirmekten, köle haline getirilmekten ve bastırılmaktan korkarlar.

Pranoid özellikler normal insanlarda belli ölçüye kadar mevcuttur ve bir insanı Paranoid kişilik bozukluğuna sürükleyen etkenler belirsiz olabilir; örneğin stress altında ortaya çıkabilir. Görünümleri gergin, savunmada, sinirli, aşırı hassas ve her an saldırmaya hazır olabilir. Kendilerine yönelik eleştiriyi asla kabul etmezken, başkalarını kritize etmeye ve aşağılamaya meyillidirler. Genelde bu tür insanlar enerji dolu, hırslı, çok çalışan ve başarılı insanlardır. Saldırgan, inatçı ve katı olmalarının yanısıra oldukça akıllı ve bilgilidirler. Paranoid kişiliğin bir özelliği sorumluluğu başkalarının üzerine atarak suçu kendi dışındaki diğer insanlarda aramaktır.

Belirtileri
  1. Başarısızlıktan ve aşağılanmaktan aşırı derecede korkma
  2. Karşılaştığı kötü davranışları asla affetmemek, kin tutmak
  3. Kuşkuculuk, kıskançlık, çekememezlik
  4. Sorumluluktan ve suçu üstlenmekten kaçınmak
  5. En sıradan davranışların bile kötü amaçlı olduğunu düşünmek
  6. İnsanların sadık olmadığına dair sürekli şühpe duymak, kimseye güvenmemek
  7. Kendini korumak için aşırı ve saldırgan bir tarz ile hareket etmek.
  8. Başkalarını suçlamak
  9. Sabit fikirli, inatçı ve katı bir yapı
  10. Kızmaya, öfkelenmeye ve agresifleşmeye hazır olma
  11. Otoriteye karşı başkaldırma
  12. Ukalalık, kendine aşırı güven, herkesten üstün olduğuna inanmak
  13. Yalan söylemeye ve gerçekleri farklı göstermeye eğilim


Tedavi

Çok az Paranoid kişilik bozukluğu olan kişi kendi isteği ile psikoloğa yada psikiyatriste tedaviye gelir. Çoğu kez ya aile üyeleri yada başka etkenlerin zoru ile terapiye başlarlar.

Araştırmalar düşük dozda verilen bazı ilaçların terapi ile birlikte kullanılması ile başarılı sonuçlar elde edildiğini göstemiştir. Fakat Paranoid kişiler ilaçlara kuşku ile yaklaşacakları için ilacın yan etkilerine ciddi tepkiler verirler. Dolayısıyla hasta belli semptomları durdurmayı kendi isteyene kadar ilaç önermekten kaçınmak iyi olabilir. Uygulanacak tedavi yöntemi hastanın işbirliği göstermesi ile çok daha başarılı olacaktır.

Kişilik hastalıklarının erken yaşlarda gelişiyor olması ve insanların kendilerini bu hastalık ile tanımlıyor olması tedavinin çözümünü zorlaştırmaktadır. Tedavinin başarılı olabilmesi için kişinin kökleşmiş davranış şekline, yaklaşımlarına, bakış açılarına, ilişki yapılarına ve kapasitelerine değinilmesi gerekir. Genelde kişilik problemleri psikoterapi ile çözümlenebilmesine rağmen, uzun zaman içinde yerleşmiş olan bu duygu, düşünce ve davranış alışkanlıklarını değiştirmek yoğun ve sürekli tekrarlanan bir tedavi ve öğrenme süreci gerektirir.

 

Çiğdem Alper, MA
Psikoterapist

İlişki Psikoterapileri Enstitüsü
Valikonağı cad. Saroğlu apt. no:83 D:8 Kat:2 Nişantaşı - İstanbul
0212 233 70 73
0531 576 6756

 

Geridönüş(0)
Yorumlar (32)add comment
çaresiziz
yazar neşe bulut , August 22, 2010

Mrb.benim annem paranoid şizofren.ben onu çok seviyorum ama abimler,gelinleri onunla yaşamak istemiyor.işin gerçeği annemle yaşamak çok zor.sürekli sinirli,uykusuz,bağırıp çagırıyor.aşırı derecede huzursuz.aile birliğimiz bozuldu.bütün çocukları ve babam annemden kaçıyor.annemle anlaşabilen tek çocuğu benim.ama ben de her zaman ona haklısın dediğim için.ben de uzaktayım.her zaman yanında olamıyorum.ben ne yapacagım biri bana yol göstersin lütfen...
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +0

sewgı
yazar sewgı , August 01, 2010

ben daha kotusunu yasıyorum ewlıyım we esıme hıc guven duyamıyorum sankı ne solese yalan gıbı gelıyor cok kıskanıyorum cabuk sınırlenıyorum ve cok yanlızım hıc bır aktıvıtem yok o benım gıbı degıl ve bu sorunumu atlatamıyorum yanında hıc bır kız gormek ıstemıyorum aklıma hep olumsuz seyler gelıo benı ıstemıo sevmıo gıbı seyler ıananılmaz derecede guwen problemım zar sankı napsa kotuye yoruyorum ve sorun yasıyoruzzz napıcamm benn
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +1

çk mutsuzum :( :( :(
yazar mutsuz gülsüm , August 01, 2010

bu yazlanların çogu bana uyuyor.bir seevgilim var ve gvenemiyrm ona sevgisinden degerinden hep şüphem oluyor.diger bir belirtide çk karamsarım en olmadık uç şeyleri düşünüyorum ama bunları ktü düşünüyorum.psikologa gdemem ama ne yapmam lasım ilaç falan nasul olacak lütfen acil yardım smilies/sad.gif smilies/sad.gif smilies/sad.gif
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +1

Çözümsüz sorun yoktur.
yazar Garami , July 17, 2010

Doktor şizofreni teşhisini koydu. Artık şizofreni cehennemini yaşamaya hazırdım. 7 sene yandım. 7 yıl ufak ufak kıvılcımla başladı, zamanla ateş arttı. Yanıyorum bir türlü ölmüyorum. Doktor cennetten ümitsiz, psikiyatri dünyası tamamen olumsuz. Hastalık ömür bıyu sürebilir. Su döküyorlar, üflüyorlar, su içiriyorlar, antiateş adına ne varsa kullanıyorlar ama yok. Ne ateş sönüyor ne ben. Baktım hayat beni yiyecek. Beni bu ateş öldüreceğine ben kendimi öldüreyim dedim. Yaptım ama ölmedim. Yanmaya devam. İyice piştim. Tam kıvamdayım. Hayat kaşığı almış beni bitirecek. Tam o anda birşey oldu. Hayat hata yaptı, kaşık düştü. Hayat almak istedi ama düştü bi kere. Ben hemen kaşığı imha edip bir daha dönmemek üzere uzaklaştım oradan. Yeni ve sağlam tohumla yeniden filizlendim. Artık cennetteyim. (cehennem ifadem abartısız doğru, çünkü iki seçenek var hayatta ya cennettesiniz ya cehennemde, cennette elinizde cehennemde)
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +2

yorgun
yazar yaprak34 , July 12, 2010

merhaba bende bır paranoıdıdım artık sewgılım tarafından asagılanmak we ona karsı guwensızlık benı mahvettı ne yapcagımı bılmıorum 8 senelık bır bırlıktelıgım we onun getırmıs oldugu bır sorunluluk war sewgılım nbana asık olmadını ama cok sewdını soyledı ve benıım ıcın hıc bısey yapomıyor en kucuk bır suprız bılee cok tepkısızı benı tınlamıyor napmam gerek
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +0

Otorite...!!!
yazar Gerçeğin Peşinde.. , June 22, 2010

11.Otoriteye karşı başkaldırma*
12.Ukalalık, kendine aşırı güven, herkesten üstün olduğuna inanmak

HELLSING

hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +1

başlangıcım oldu
yazar dsadasdsadsa , June 20, 2010

bugün bi tartışma sonucu arkadaşımın bana söyledi bi kelime benim bunu öğrenmemi sağladı ve aratıştırdım bu siteyi buldum okudum ve şimdiden hatalarımı kabullendim
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +3

mutsuzum
yazar sili , June 18, 2010

merhaba bu yazıyı okuduktan sonra paranoid olduğumu düşünüyorum.eşime karşı hiç güvenim yok sürekli şüpe ediyorum.cevremdeki insanlara karşıda öyle.kötü düşünüyorum sürekli.bunu nasıl aşabılırım kendı başıma
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +3

paradoks
yazar parano , June 16, 2010

paranoid olman baskalarinin iyi oldugu anlamina gelmiyor
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +1

kuşkuculuk
yazar -cem- , May 20, 2010

ben 19 yaşında bir üniversite öğrencisiyim, bugün aşırı kuşkucu olduğumu hissettim ve araştırdım. Yazdıklarınız birebir
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +3

Galiba Paranoid...
yazar Ferhat K. , May 14, 2010

Merhaba.. 20 yaşındayım, askerim. Ne kadar kabullenmek istemesemde, paranoid kişilik bozukluğu hakkında yazdığınız yazının tamamı bende var. Kız arkadaşımı üzmekten başka biey yapmıyorum. en sonunda ayrılmaya karar verdim sevdiğim halde bile bile, onun için ayrıldım... Askeri hastanededeki psikolok ilgilenmedi. Bir losiram (sakinleştirici) yazdı bana ve öyle kaldı. Ben sadece bir soru sormak istedim. Acaba psikoterapi gerekli mi? Fazla ilerlemedi bende ama ilerlemesinden korkuyorum. kendi kendime yenebilir miyim? Mümkünse nasıl mümkündür? Mail yoluyla iletebilirseniz sevinirim.. Şimdiden çok teşekkürler..

hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +3

bu..
yazar .. , April 10, 2010

Şimdiye kadar ne kadar hastalık tanımı okuduysam bir çoğunun bana kelime kelimesine uyduğunu gördüm Pskyatrik tıp Türkiye'de içler acısı! çözüm yok zamanla kendi kendine çözülürse çözülecek sizde bi yandan doktorunuza aidat öder gibi para ödeyeceksiniz.

Doktorların genizden ağır ağır konuşmasına bile o kadar kıl oldum ki tamamen hayal tacirliği!

depresyon ve türevlerini uzun yıllar çeken insanlar;

Kabullenin bunu bizim çözümümüz yok. Haydi eyvallah.

hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +4

paronoid mi sanırım ben
yazar cenk , March 13, 2010

mrb ben 30 yasındayım yaklasın bu rahatsızlık evdelndikten sonra ortaya çıktı yani 26 yasında evlendikten sonra basıma gelen bazı maddi ve manevi sorunlardan sonra bunalıma girdim ağlamayan ben artık ağlamalara başladım.olan bazı olaylara karşı çok hassasım .evlendikten sonra eşimle ailem arasında bazı sorunlar oldu bu sorunlar beni ciddi anlamda bunalttı herkes ustume geldi .eşimin yanında yer aldım bundan dolayı ailem beni yanlız bıraktı.çocuüum oldu onu bile görmeye gelmediler.ve hala gelmiyolar olan olaylardan beni ve eşimi sorumlu tutuyolar eee haliyle benden bundan dolayı eşimle tartışıyorum .birde maddi sıkıntılar var esnafım 2 adama mal vermiştim yaklasım 35 milyar civarında kaçıp gittiler ee buda manevi sıkıntının ustune tuz biber oldu.bu olaylar benim dengemi çok bozdu artık sağlıksız bir insana döndum.pisikolojim her zaman sıfır . gittim 25 milyara araba aldım ama yine mutsuzum arkadaşlar diyo sen araba aldın yine yüzün asık.ne yapacağımı bilmiyorum.sabah işe gelmek istemiyorum akşam eve gitmek istemiyorum.sadece hayatta benim için en değerli varlık kızım ona sarıldımmı hiç bir şey aklıma gelmiyo onun kollarında kendimi mutlu ve sağlam bir limana sığınmış bir sandal gibi hissdiyorum. sonuç olarak allah yardımcımız olsun adeta dunyada cehennemi yasıyorum. bakalımahirette ne yapacağız.
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +1

lise 1 çğrencisiyim :(
yazar beyza , March 02, 2010

lisenin ikinci dönemine başladık.. ilk dönem kendimi fazla yalnız hissetmemiştm çünkü daha yeniydm ve arkadaşlık zamanla olacaktı smilies/sad.gif ki hala yalnızın.. Bu beni oldukça bunaltıyor. eve gelince durmadan ağlıyorm smilies/sad.gif annemi üzdüğüm için de kahroluyorm smilies/sad.gif napıcağmı şaşırdm sabrediyorm .. anadolu lisesini çok istedim hayrlısın istedim şükürler olsn son terchmde kazndım sabrediyorm çünkü arkadaşım olcağına inanmak istyorm .. Burda olanların belli başlı bi kaçı bende de var smilies/sad.gif rehberlik hocasıyla falan konussam bi faydası olurmu ?? yardım edin lütfen
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +1

paranoyak insan
yazar paranoyak insan , February 17, 2010

ya birşey soracağım bu terapiler haplar falan pahalımı çünkü yazıyı okudum ve bu belirtilerin neredeyse hepsi bende var.
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +1

şizofren
yazar nurcemre , February 03, 2010

iyi akşamlar..çok ciddi bir sorunumuz var annemle biz hasta bir insanla aynı evde yaşıyoruz .. kesinlikle bize her dakka kan kusturan ve hasta olduğunu kesinlikle kabul etmeyen bir insan ne yapabiliriz bilmiyoruz benim annem memur..bu adam evli bizimle yaşıyor annem ilk başta hata yaptığı için ailemizden kimse bizimle konuşmuyor buyüzden çok yalnızız yardım isteyebileceğimiz kimse yok..kesinlikle hasta olduğuna inanıyorum. bunu 2yıldır biliyoruz bütün sitelerde şizofreni hastalığını araştırdık eminiz lütfen bize yardım edin tedaviyi kabul edebilecek biri değil ama etrafta şahitlerimizde var ..paranoid şizofren belirtileri tıpatıp uyuyor hatta bu ilerlemiş safhada ben 16 yaşındayım o çok dengesiz bir insan anneme bişey yapmasından çok korkuyorum lütfen bu konuyu ciddiye alın. numaramı veriyorum müsait olduğunuz bir zamanda çaldırın biz sizi ararız..
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +0

acil yardm bekliyorumm
yazar begumomur , December 21, 2009

mrblar..benım bı ılışkım vardı cok guzel uğruna herşeyimi terkettiğim ama davranışlarımda oyle bı tuhaflık varki neden yaptığımı bilmiyorum yalan soyluyorum ama amacsız nedensız ortaya cıkınca bı acıklama bıla yapamıorum daha cok yalan soyluorum..ornek vermem gerekrse face actım erkek arkadaşım ıstemıodu sakladım ondan oyun oynamaya basladım orda..bıkac tane arkadaşım oldu erkek ama sevgilimden ve ilişkimden haberı vardı hepsinin..geyik yapıoduk sevgilim benım facemın sfresnın ıstedı verdım ve o kounşmları gorunce benım onu aldattığımı soyledı ..ben kendimi savunamadım cunku yalanım cıkmıştı ortaya..aslında gercekten yapmadığım şeyleri kabullenıorum ve hemen yalan soyluorum yalanlarım anı kurtarmak için..ama bu sevgillimn davranışlarında kaynaklanıo..cunku onun ilişkiye grdim ilk defa ve bunun büyük bişey olduğunu dinin neler gerektrdiğini cok iyi bilen ve allahtan korkan bi insanım su anda onun günahını tasıorum.. ama o en ufak tartışmamızda hemen benımle olmadın diodu ozur dılıodu...baskalryla yattığımı soyluo hakaretler edio..birde sureklı benım ıcın nelerden vazgectiğini soyluo kızlardan paradan ... sonra alınma dio
ama ben takıorum kafama hepsini cunku onun ıcın ailemi teptim 20 yasımda onu bekliodum memleketimde sırf o rahat etsın dıye... bana yardım lazım ben ona hasta lduğumu psikiyatriye göndermeini soyledım anlmadı..benım panik atağımda var ilaç da kullandım..sizden bi yardım ıstıyorum benım hastalığım ne cunku normal değilim..deli gibi sevdiğim insanı kendimi verdiğim insanı nasıl geri dondurebilirm cok caresizim cookkkk

hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +3

kendimi hiç iyi hissetmiyorum:(((
yazar irem yılmaz , December 09, 2009

merhaba.ben 15 yaşındayım ve 70 kiloyum.arkadaşlarımdan çok çekiniyorum.çünkü şişmanım.aslında boyunda var.sorunum şu:sanki herkes bana bakıyormuş gibi hissetiyorum.çok mutsuzum.bu mutsuzluğum çok arttı.yani artık biri benimle ciddi ciddi konuşmalı.çünk o kadar rehber öğretmenimle,o kadar sınıf öğretmenimle konuşdum ki bi türlü geçmedi.lütfen beni anlayın.bu arada ben kız meslek lisesinde okuyorum ve arkadaşlarım benle iletişim kuramıyor.sadece bi grup kişi.artık çok canım sıkılıyor ve okula gitmek istemiyorumsmilies/sad.gif(anlayın beni.görüşlerinizi bekliyorum
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +1

...
yazar yunus , November 18, 2009

arkadaslar bu hastalik benim karimda mevcut maalisef.. ve bazen nasil basacikabilecegimi bilemiyorum su anda yurt disinda yasiyorum bu yuzden buradaki psikolog yada psikiyatristlere goturmuyorum. yakinda turkiyeye donucem ve orada tedaviye baslaticam ins. allah herkezin derdine derman versin.. umarim hersey yoluna girer..
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +2

Selam
yazar Nurlan , November 16, 2009

Orada, harada ise biz insanlardan asılı olmayaraq mövcud olan, büyük ve ebedi sirr kimi karşımızda duran bir dünya var idi. Bu dünyanı öyrenmek azadlıq kimi cəlb edirdi.
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +0

off off
yazar QUMRU , November 01, 2009

Ya ben 13 yasindayim ama inanin cok olgun ve bozuk bir piskolojim var.Bende piskolojik 2 hastaliuk var biri paranoid 1 i de panik atak dusunun ya 2sini bir arada.Bide ben uzun zamandir paranoid oldugum icin bende agresivlik yani diger piskolojik hastalik olan pasif hastaligi ortaya cikdi.Ya ne yapa bilirim bi oneriniz falan varsa lutfen yardim edin..
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +0

Paranoid demek ?
yazar hellsing , October 17, 2009

2.Karşılaştığı kötü davranışları asla affetmemek, kin tutmak
5.En sıradan davranışların bile kötü amaçlı olduğunu düşünmek
6.İnsanların sadık olmadığına dair sürekli şühpe duymak, kimseye güvenmemek
7.endini korumak için aşırı ve saldırgan bir tarz ile hareket etmek.
9.Sabit fikirli, inatçı ve katı bir yapı
10.Kızmaya, öfkelenmeye ve agresifleşmeye hazır olma
11.Otoriteye karşı başkaldırma*
12.Ukalalık, kendine aşırı güven, herkesten üstün olduğuna inanmak

Yukarıda belirttiğiniz belirtiler indigo mavisinin bazı özellikleri.En önemliside otoriteye baş kaldırma.Ama tabi 'Normal' paralı sistemde bun düşünce tarzınıda aşağılayıcı bir hastalık olarak görüp tedavi edebilirsiniz.Ancak uyku ilacı ile uyutabilirsiniz.Gerçekten bu ülkede üniversiteye gitmediğim için, sınava bir kere bile girmediğim için asla pişman olmadım olmamda.Sonuçlar ortada.Herkes birbirinden kopya çekip daha önceden yazılmış bir senaryoya açık kaynaklı bir işletim sistemi gibi eklemeler yapıp sözcü yada prof kesiliyor.Dikkatlice bakıldığında bütün açıklamalar belirtiler birbirine nedense çok benziyor.Para için bu işin yapılması zaten baştan puan kırıyor.Size iyi çalışmalar derdim ama yapıcağınız öle bir durum yok.Ezbere kitap okuyup, dünyaya belkide farklı amaçlarla gelmiş insanları köleleştiren sizlersiniz, ilaç verip uyutup kör eden.Olmayan hastalıkları tedavi etmeye kalkan ilaç yazan ilüzyonistler.Sizin gibi olmaktansa bahsedilen paranoin android olmak çok daha mantıklı bence :> En kötü kendim olurum ezbere okunmam kıyasıyada yazılmam.

hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +6

paranoid
yazar kezban , October 17, 2009

Erdal bey keşke daha açıklamayapsaydın.Sanırım bende sizin köylüyüm.ama ben bişeylerden rahatsız değilim.Bir testte öyle çıkmış.acabavarda benmi kabullenmiyorum.eşim 4 köşe oldu duyunca
bende hepsi var diyo belirtilerin.benim dışardaki insanlara ve onlarla ilişkilerimde problem yok.ama eşimle problemlerim var.onun ve ailesinin beni umursamadığını düşünüyorum.ama testte onları tanısa bana hak verir. bu da savunma mekanızmasımı bilmiyorum
yardımcı olursanız sevinirim paylaşımlarınıza ihtiyacım var.

hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: -1

bilincli paranoid belirtiler
yazar zor insan , October 16, 2009

paranoid kisi olmak her nekadar zor ise de en azindan paranoid olarak tanimlanmakda bir miktar sorunun ne oldugu yada nerede oldugunu isaret etmesi bilincsizlikden oldukca daha iyidir herhalde.sahsen yasamis oldugum cocukluk donemi icinde aile ve mahalle baskisi altinda buyuyen ve kural tanimayan kendine gore soyut ve devamli dikkat halinde yasayan bir cocuk olmanin verdigi hasarlar ile mucadele ediyorum.29 yasindayim,ilk okul sonrasi bir sekilde egitimimden mahrum kaldim ve bunun bende yaratmis oldugu eksikligin fazlasi ile icindeim,hayata ve insanlara karsi devamli bir savunma halindeim,bu yasima denk bir iste buyum diyebilecegim bir meslegim ve sosyal guvencem olmadi,is hayatinda cok cesitli isler yaptim ve yetenekli ve ozverili bir insan olmama ragmen burada bir istikrar saglayamamis olmam benim bugunku halimin de bir seyri olarak goruluyor. is cevrelerinde otorite sahibi insanlar arasinda kendimi ezik ve unutulmus buldugum donemler icinde isim ve sosyal iliskilerim arasinda sorunlar ve kopukluklar her daim olmustur.antisosyal yonlerim oldugunu dusundugum taraflarim oldugunda is ve sosyal yasantim bana bir sekilde zayif ve yeteersiz oldugumu dusundurtuyor oldugundan her 2 konudada ilerleme saglayamamis oldugumu bugun acik bir sekilde yasiyorum.kendisine soz soletmeyen,acik sozlu ,kimi zaman gercekleri saptirabilen kendine gore yalanlarla susleyip oldugundan farkli yansitan halimi ve buna benzer durumlarin yasanmasini paranoid oldugumu dusunme durumuna bagliyorum.duzenli olarak duygusal bir iliskim olmadi ve bununda getirdigi sorunlarin,farkli sorunlarla mucadele yetenegini olumsuz etkiledigini dusunuyorum.hayatim boyunca cevremde ve aile icinde bir cok seyin,belli bir duzey ve caba icinde olmasini ve donanimli olma istegini hep yasamisimdir.aksine durumlar icinde yokluk ve iletisim yetersizligi cektigim zamanlari aci ve yalnizlik icinde gecirdigimi hatirliyorum.olumsuzluklar icinde gecirdigim her evreyi bu hastaligin birer figurani olarak dusunuyorum.sevgi nin ne kadar yuce bir duygu oldugunu ve onunde hic bir seyin cok fazla sansi olmadigini dusunen evrensel anlamda merhametli bir yaratigim.duygularini oldugu gibi belli kaliblarinda disinda yasayarak anlatabilen ve dusune bilen bir insanim.bende bir konuya ,bir insan a ,yada ogrenilmsi gereken bir duruma,uzun sure odaklanamama durumu hakim.buda egitim konularinda benim geride kalmami ve kendimi gelistirmemi sinirladigini goruyorum.butun paranoid belirtilerin,bendeki alt yapisinin cocuklukdan oldugunu,yetersiz oldugunu dusunmek,oz guven eksikligi,ilgisiz anne ve baba,sevgi ve sefkat eksikligi,daha bir cok travma sebebi oldugu soylemeliyim..aslinda hos bir donem cocuklugumdan aldigim keyili taraflarin beni diger insan,ve deger yargilarindan farkli kildigini dusungumde oluyor.buna bendeki taklit yetenegi ve insanlari mutlu etme cabasi icinde gecirdigim zamanlari ornek verebilirim.cocuklugumdan keyif aldigim kadar hayataima giren travma larinda bendeki etkisi ile karisik bir kisi olgumu itiraf edebilirim.evcimen ve uretken bir insanim,sayet sevebilecegim bir insan ile bir araya gelebilirsem,bir cok dokunulmazliklariminda ortadan kalkacagini dusunuyorum.kusaklar arasi bir gencim ve aile icindede yillardi kusak catismasi dedigimiz sorunlarla yasiyorum.aslinda bana yardimi olabilecegini dusundugum bir insan olsun istedigim icin de deilde her nedense bunlari paylasma istemis olmamdan kaynakli olabilir.benim takintilarimin kisisel oldugundan ziyade toplumsal degerlerin yoz ve insanlarin icinde insan olma arzusundan mahrum olma kayiplari icinde oldugunu dusundugumden,pratik zeka ile cozumler ve arayislar icinde olgumu da soylemeliyim.iyi bir topluluk icinde iyi imkanlar ve saygideger bir millet icinde hur ve saglikli iliskiler gelistirebilecegimi dusunuyorum.eksik miyim fazlami anlamis deilim fakat dengesizde deil oldukca kontrollu bir gencim.saygilar
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +0

allahım aklıma ihtiyacım var.heleki böyle bir dünyada ne olur onu benden alma ve koru.
yazar önemsiz biri , September 28, 2009

ben 5 yıldır kişilik bozuklulugu yaşıyorum.ya kafayı yiyorum yada insanlar deişiyo,kimseye güvenim yok,etrafımda ailemde arkadaşlarımın arasına sevilen aranan biri iken zamanla hepsinden sogumaya kaçmaya nefret etmeye başladım,tüm arkadaşlarımı ailem hariç herkesi hayatımdan çıkardım.aslında aileme bile artık şüpheyle bakıyorum.sanki tüm insanlar benden nefret ediyor,hakkımda kötü düşünüp konuşuyorlarmış gibi hissediyorum.hayata okadar pozitif neşeyle bakan biri iken bu duruma nasıl geldim bilmiyorum.
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +10

sf hastaruh
yazar halil ibrahim , September 25, 2009

ben çok kötü günler gciriyorum önce depresyon sonra sosyal fobi tedavi oluyodum 2 yıldır ilaç tedavisi 5 gün önce doktora gittim tamam sosyal fobim biraz gitti depresyon aynı şimdide kişilik bozuklugu cıktı ya benmıyım bu dünyaya hatalı gelen benmı kendımı böyle hasta ettım ne yanı şimdi benim kişiliğimde bozuk 23 yasındayım ee ne kaldıki neden yasıyorumkı ozaman kafam patlıyo su anda kaldıramıyorum artık düşünmekten beynımı mahvettım sacma sapan seylerı bana düştüya evrenı düşünmek dını düşünmek felsefe yapmak ılk okul mezunuyum ben ya ne oldugumu bılmıyorum bı öyleyim bi böyle yok arkadaş yok bu dünya bana zehir öbür dünyada nasıl acaba bunun suçlusu kım benım böyle olmamın kım babammı annemmı yoksa böylemi yaratıldım ben kendimi bildiğimden beri hastayım içine kapanık ama sartlar değişince bende değişiyorum kımsenın yapamayacagı seylerı yapıyorum ama nafıle ısımde cok basarılıyım ama kendı içimde sıfır ben bu halımı sevıyorum ve tek bı şekılde yasamaktansa böyle karısık olmak daha ıyı cünkü herkesi şaşırtıyorum benden beklemedıklerı seylerı yapıyorum bazen ıı bazen kötü bu aralar cok çelişkideyim herşey karma karışık beynimi hissediyorum ne durumda oldugumu yazzdıklarımdan anlamışsınızdır biraz yardım edebılecek biri varsa bekliyorum cvbını okudugunuz için teşekürler saglıgınızın kıymetını bılın...
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +2

karmaşa-depresyon-bela-çırpınış-kaçış-sonuç yalnızlık
yazar sahiplenmek istemiyorum ama paranoidim , September 07, 2009

Paranoid olduğuma inanıyorum.Derin düşüncelere dalıp sonra hiç bilmiyormuş öğrenmemiş gibi yaşamak insan yapısını ruh halini alt üst ediyor.çevrede beğenilmeme korkusu da var ? ama ben bu açılımda bunu göremedim...bu psikoloji neymiş ya bi çıksaydım şu halden ... özümü kaybettim benden başka böyle olan da yoktur galiba...ne çare arıyorum ne halimden menunum bu gidiş nereye doktor !
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +3

Paranoid Kişilik Bozukluğu
yazar ceyhan , September 06, 2009

İyi günler,
Yukarıdakibelirtiler yanıkımda mevcut olup senenin yz mevsimine denk gelmekte bu tür bir rahatsızlığın sıcaklık , mevsimsel ve ya başka bir sebebi varmı veya böyle bir sınıflandırma yapmak mümkünmü .. bilgi lütfen

hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +2

...
yazar ceyhan , September 06, 2009

İyi günler,
Yukarıdakibelirtiler yanıkımda mevcut olup senenin yz mevsimine denk gelmekte bu tür bir rahatsızlığın sıcaklık , mevsimsel ve ya başka bir sebebi varmı veya böyle bir sınıflandırma yapmak mümkünmü .. bilgi lütfen Bu hastalık belirtileri eşimde mevcut olup aile birliğini bozmaktadır.

hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: -1

zaaaaaaaa
yazar Onur Paranoiddeil , June 09, 2009

Paranoid olduğumu sanıyordum. Demek ki başka bi sorun var. zaaaaaaaaaaaaaaa
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +1

hm.
yazar onur can , May 16, 2009

ben de diyorum ki:
böyle bir dünyada, analizci bir beyne sahip, sürekli düşünen, derin düşünen! bir kişi için paranoid olmak kaçınılmazdır.bence =)) çok mu paranoid'ce oldu ne smilies/cheesy.gif

hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +3

paranoid erdal
yazar erdal bozkurt , May 10, 2009

bu yazının tamamına katılıyorum ben şuan 28 yaşındayım şimdi hatırlıyorumki ben bu hastalığı 9 veya 10 yaşlarda kapmışım galiba şu an bendeki paranoid en üst safhada
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +2


Yorum yaz
daha küçük | daha büyük
password
 

busy
 

Yazılara Yapılan Son Yorumlar

Obsesif-Kompulsif Bo...
öncelikle merhabalar Benım cok takın...
Obsesif-Kompulsif Bo...
4yıl once basladı bu hastalık once ba...
Obsesif-Kompulsif Bo...
cok kotu gunler gecırıyorum kolumu kı...
Obsesif-Kompulsif Bo...
Bende OKB hastasıyım. Yaklasık bir y®..
Anoreksiya Nervosa
yardımcı olabileceğimi düşünüyoru...

En Çok Yorum Yapılan Yazılar

En Çok Yorum Yazanlar

  admin
(113 comments)
  sibel_1987
(26 comments)
  tolga22
(19 comments)
  iilhan
(15 comments)
  ayşe
(14 comments)