03:49:28

Üye Girişi



cigdemadd35
Bencil İnsanın Psikolojisi
Kullanıcı DeÄŸerlendirmesi: / 609
ZayıfEn iyi 
Bencil bir insanı bencil yapan nedir, bu insanlara karşı ne yapılabilir? Hepimiz bencilliğe olumsuz bir özellik olarak bakarız. Çevrenizde kimi zaman ne arkadaşlarını, ne ailesini, nede çocuklarını düşünmeden kendi çıkarlarına göre hareket ettiğine inandığınız insanlar vardır. Acaba bir an olsun durup bu insanların neden böyle davrandığını düşündünüz mü?

Bencillik insanın doğasında var olan bir duygudur. Yeni doğan bir bebek kendi yaşamını sürdürebilmesi için başkalarına ihtiyaç duyar. Tüm ihtiyaçları karşılandığı zaman ancak size gülümeyerek bir karşılık verir. Bu kural tüm canlılar için geçerlidir. Küçük büyük farketmez tüm insanlar ihtiyaçları giderildikten sonra ancak karşısındaki kişiye bir şeyler verebilir. Bu karşılık kimi zaman bir gülümseme, kimi zaman teşekkür kimi zaman ise sevgidir. Fakat aç bir insanın karşısındakini doyurması beklenemez. Önce kendisini doyurmaya ihtiyacı vardır.

Bir çoğumuz bencillik kelimesini, üzerinde hiç düşünmeden ağız alışkanlığı ile sarfederiz. Sadece karşımızdaki insanın bizden bir şeyler almaya çalıştığını ama geri vermediğini ima ederiz. Bu kelimede, olumsuz bir yükleme vardır, kötü bir davranışı anlatır. Dolayısıyla tek taraflı bir bakış açısını simgeler. Oysa bu kelime bencil insanın kendi açlığını, korkularını, mutsuzluğunu yada nedenlerini yeterince ifade etmez. Madur durumda olanın gerçekte kim olduğunu anlatmaz.

Bir an için düşünün, bencil olduğuna inandığınız bir arkadaşınızı, sevdiğinizi, yakınınızı gözünüzün önüne getirin. Küçücük bir çocukken neler yaşadığını anlamaya çalışın. Belkide en zayıf olduğu, en çok sevgiye ihtiyaç duyduğu, en yardıma muhtaç olduğu bir anda kimseyi etrafında bulamadı. Belki öyle çok acı çektiki kendi kendine yemin etti bir daha asla başkalarına muhtaç kalmamaya. Belki çevresindeki insanlar ona zayıf olmayı yasakladılar, güçlü olması için sürekli zorladılar; kendi başının çaresine bakması gerektiğini öğrettiler. Belki kimse ihtiyacı olan şefkati, sevgiyi, anlayışı, mutluluğu vermedi, veremedi ve büyük bir öfke ile dünyaya küstü. Kimsenin sevgisini haketmediğine karar verdi. Belkide sadece içindeki bu acı çeken küçük çocuğun etrafına bir duvar ördü kimse görmesin ve daha fazla kendisini incitemesin diye...

Hiç düşündünüz mü, bencillikle suçladığınız insanların aslında ne kadar yaralı olabileceğini? Sizin ilginize, şefkatinize, sevginize ve anlayışınıza herkesten daha çok ihtiyaç duyabileceklerini... Hiç düşündünüz mü bu bitmek tükenmek bilmeyen alma ihtiyacının altında aslında hiç tatmin olmamış bir insan yatabileceğini ve açlığını tam olarak doyurabilecek şefkat ve anlayış dolu bir insanı beklediklerini? Hani karşılıksız, her şeye rağmen, ne olursa olsun genede kendilerini sevecek, anlayacak, inanacak, destekleyecek, hoşgörecek ve şefkatle yaklaşacak bir insanı...

Hiç düşündünüz mü, belkide bütün o sert, katı, olumsuz ve kötü tavırlarının altında sadece daha fazla incinmekten korkan bir çocuk yatıyordur? Belkide sizin olumsuz tavırlarınıza karşı kendini korumaya çalışıyordur çünkü sizin onaylamayan, cezalandıran, dışlayan yaklaşımlarınız onu daha çok yaralamaktan başka hiç bir işe yaramıyordur.

Hiç düşündünüz mü sevmeyi bilmeyen bir insana sevgiyi nasıl öğretirsiniz? Vermeyi bilmeyen bir insana vermeyi nasıl öğretirsiniz? Mutluluğu tadmamış bir insana size mutluluk vermesini nasıl öğretirsiniz?

Bütün bilge sözler, bütün dinler, bütün filozoflar ve bütün olgun insanlar tek yönteme işaret eder: Göstererek Öğretmek.

Sevmeyi bilmeyen insanı daha çok sevin... ki sevmenin ne demek olduğunu öğrensin... Vermeyi bilmeyen insana daha çok verin.. ki vermenin ne demek olduğunu öğrensin... Sizi mutsuz eden bir insanı mutlu edin... ki mutlu etmenin ne demek olduğunu öğrensin...

Dünya üzerinde iki tip insan var bence; Bir kendisini aşmış ve başkalarına bir şeyler verebilecek insanlar, bir de bu insanlardan öğrenen ve büyüyen insanlar. Burda kendinize sormanız gereken soru siz bu iki tip insandan hangisisiniz? Kendinizi aştınız ve başka insanların büyümesine yardım edebilecek kadar olgunlaştınız mı? Yoksa aslında o bencil diye nitelediğiniz henüz geçmişten kalan acılarını iyileştirememiş insanlardan biriside siz misiniz?

Eğer ikinci gruba giriyorsanız, o zaman umarım kendinize yardım etmek için ya olgun bir insan ile bir arada olabilir ve bu meziyetleri öğrenebilirsiniz, ya bir psikoloğa giderek ve acılarınızı dindirerek iç huzurunuza kavuşur ve hayatta verecek çok şeyiniz olduğu gerçeğini anlayabilirsiniz, yada kendi davranışlarınızın ve çevrenize olan etkilerinin farkına vararak kendinizi olgunlaştırmak için çaba sarfedersiniz.

Mutluluk sizin olsun

Saygılar

Çiğdem Alper, MA
Psikoterapist
Geridönüş(0)
Yorumlar (39)add comment
Çok anlamlı !!
yazar Ares , March 09, 2010

Evet gerçekten çok güzel bi yazı olmuş..
Bu parçayı okuyunca aklıma genellikle serseriler geldi.Serseri çocukların neden böyle bişey yaptığını hep merak etmişimdir.Ailesinin ona göstermediği sevgi yüzünden mi böyle saçmalıklara başvuruyolar.Gerçekten çok merak ediyorum !! Ellerine sağlık konu çok güzel olmuş

hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +0

ben bencilmiyim bilmiyorum
yazar kirlangic , February 05, 2010

bir dostuma sorunlarimdan baseetim baska bir yol cizmek istedimi yani yeni bir hayata adim atacakken babam diye bilecegim insan bana bencil kelimesini arastir dedi kendimi aslinda cok bulamioyrum icinde baska lari beni trahatsiz ediyor ama onlardan en ufak bir yardim yada bir iylik asla beklemiyorum tam tersi onlardan uzak sadece onlarsiz bir hayat istiyorum buda bencillik mi acaba.
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: -2

bencillik ruhsal bi hastalık
yazar sensiz , February 02, 2010

bencil insanlar ben mutlu olmıyosam oda olamasın mantıgıyla bütünnünleşmiş insanlar bence bi başkasının mutsuzluguna hayatlar bi adanıyo kendi hayatını bi başka insanın mutsuzluhu üzerine kuruyo bi başkasını mutsuz etmek için mutsuzluktan haz almak için kendini bile hiçe sayıyo...
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +2

insanları bencil yapan insanlardır
yazar uguR 20 , January 26, 2010

yaşadığımız hayat gerçekten çok zor ama bizlerde kolay değiliz..insanları bencil yapan insanlar e ozaman biz kime güveneceğiz kime sadakat göstereceğiz..bazen hayata çok güzel gözlüklere bakıyorm bazende isyan ediyorm..bir ünüv öğrencisiyim çok güzel eğleniyorm geziyorm ama okadarda acı çekiyorm..bu hayata böyle geldim böyle gitmek istemiyorm..keşke sil baştan yapabilsekk
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: -1

işte böle bişiyy
yazar nisanur gündeş , January 16, 2010

merhabalr yha bnm sorunum şu artık kendimi bu yuzden netlere vurdumm kararsızımm hemde çokk ne bileyimm inanmıorm kimseye bu herkes labilir sürekli herkesin laflarını yanlışş anlıormm her insanın her hareketini farklı yönlere çekiorm herkesin her dediğine inanıom insanlar mı bnm mutluluğumu bozmak isitor oksa bnmi çok depresifimm bn bir lise öğrencisiyim şahsen derlerden çok bunaldmm sürekli içim sonbahar duyguları varrr çok babmbaska bir dünyadaım yrdm edersniz çok sefinirim :S
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +1

Ne yapmalıyım
yazar problemli , January 06, 2010

kafam o kadar karışıkki...Sevgisine inandığım fakat bi türlü tam anlamıyla güvenemediğim bi nişanlım var.Sürekli kavga ediyoruz...Tabikide herzaman suçlu olamaz...İkimizde çocuklugumuzu ailevi probler nedeniyle tam anlamıyla yasayamamısız.Bu beni olgunlastırmıs,fakat nişanlımı çok farklı bi insan yapmış.O beni anlayamıo.Benimde sevgiye,ilgiye ihtiyacım var.Ayrılmak istediğimde beni tehdit edio,kendini öldürmekle,beni öldürmekle.Uğrassam bunu düzeltebilirmiyim yoksa görmüş geçirmiş insanların söylediği gibi hep aynımı gider asla değişemezmi.Boşunamı kürek çekiyorum.Lütfen yorum yapın hayatımı mahvetmek istemiyorum.Daha 21 yasındayım ve çok kararsızım...
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +3

bencil yoktur bencilleştirme vardır
yazar nazlı baş , December 21, 2009

insanın doğasında almak var vermekse çok azdır bazende hiç yok denecek kadar azdır aslında hepimiz benciliz ama bunu anlaya bilmek zor gelir bizlere korkarız bu sıfatı kendimize vermekten çünkü bizlere göre kötü olan birşeydir bencillik hep alıp hiç vermemek nekadar iyidir sizce bunu ayırdt edebililiyorsak bu benciliktende kurtulur çevremizdekileri sorgulamaktan kurtuluruz aslında hep sadece kendimizi sorgulamalıyız merak etiğimiz soruların cevapları aslında içimizde saklıdır biraz cesur olup bu soruları kendimize sorabilmeliyiz başkalarına önyargıda bulunmadan aslında kim daha bencilleşe biliyor bu hayatta demeliyiz herşey elimizde iyi olmakta kötü olmakt bencil olmakta yada olmamak ta
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +0

ne yapsam
yazar tebessuum , December 17, 2009

bende bencil bir insanla evliyim severek evlendik,ozamanda asiri duygusal biri degiildi olgun mantikli hak hukukcu biriydi...ben sevgimi gosteren civil civil bir kizdim ailesiyle 3 sene yasadik tek sorun cikarmadan helalliklerini alip 2. cocugum olacak diye ayri eve gectik...bu sure zarfinda robot gibi kuralci,igne ustunde bir evliligimiz gecti psikolojim cok bozuldu beni anlamiyordu maddi durum iyi ne istersen al gez ne istiyosun namkorluk yapma gibi cevaplarla ilgisizligini kabullenmiyodu biyere gotur gece gezmesi eglenelim genciz yok ben gurultu sevmiyorum sen istersen kardeslerimle git,kiskanma huyunu gormedim beni seven koruyan kollayn bir erkke yoktu...yemek olmasa tantana cikarir,utu bozuksa nasil kadinsin hep vazifen neyse yapicaksin yemek ye hayvan gibi yat kalk...bir geldim oyle bir tokatti karsiligi iki adim geri gidip dursagima dugumlenen duygularmla gozyaslarim dokuluveriyodu...ben istiyorum diye bisey yapmamaya yeminli sanki benki onun esi sevdigi degilmiyim dadisi bakicisimiyim...cok degistirmeye calistim yok olmuyo 2 oglum var ve bana benden sikayetciysen ayrilabilirsin gidebilirsin cocukalrim kalir zorla tutmuyorum falan diyo isleri ilerledi maddi durumu suan cok iyi ben ayrilirsam ne yaparim annememi giderim bu yasta diyorum caresizlikten kaliyorum ondan iyice nefret etmeye basladim cinsellik tecavuz gibi öldurdu beni hayat nesemi elimden aldi...yasim 32daha baska biri olurmu diyorum ama korktum erkeklere guvenmek sevgi dilenmek cok zor ya hatamiz hemen cocuk yapmak aslinda bir insani hemen taniyamiyosunuz sevmek fedakar olmak hatamsa tabi bende hataliyim off hayat ne zor
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +2

paylasmak istedim
yazar paylastim , November 11, 2009

bende aynene bu yazilanlardaki gibi düsünerek bir arkadasima sevgimi sundum maddi manevi destegimi esirgemedim verdim verdim verdim, cok bencildi, bunu gecmisinde yasadigi kötü olaylardan dolayi sevgisizlikten dolayi yapiyor elinde olmadan diye düsündüm kendisi icin cocuklari icin elimden geleni yaptim, kötü aliskanliklarindan vazgecmesi icin yardimci olmaya calistim. ve gün geldi bir konuda anlasamadik, cok iyi bir insanla tanistim hayatimizi birlestirmek istedik mutluydum. arkadasim birlikte oldugum insana hic sebepsiz karsi cikti bi takim yalanlar uydurarak bizi ayirmaya bile calisti. bende bu davranislarindan dolayi uzaklastim görüsmemeye basladim ama takmis bi kere bi süre rahatsiz etti beni... Hani bir insani anlayinca, yardimci olmak isteyince,arkadasligimi ve sevgimi sununca,ona hic bir yanlis yapmadigima inandigim halde bana zarar vermek istemesi zarar görmek hicte hos olmuyo.Hani bu anlattiklarim yüzeyseldi, yalanlari, olmamis olaylari olmus gibi anlatmasi, insanlari kolayca harcamasi ve kandirmasida isin cabasi... BU derece bencillikteki insana ne verirsen ver nekadar verirsen ver ögrenmez ögretemezsin, bende bunu iyi ögrendim... yorum sizin....
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +8

ortalık yere bencillik yapılmaz., Düşük skorlu yorum [Göster]
çok sinirliyim
yazar ismail , October 12, 2009

çok çabuk sinirleniyorum bunun sebebi ne acaba
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +4

baÅŸka yorum...
yazar yasemin , October 10, 2009

Bu yazıya sonuna kadar katılıyorum.. Fakat bence bencillik sadece bundan ibaret değildir .. insan geçmişinde fazla ilgi görmüş fazla sevilmişse ileriki yaşamında da bir liderlik arayışında olucaktır.. nasılsa herkes beni seviyor, herkes beni tanıyor diye karşısında onu seven yüzlerce insanı dikkate bile almayacaktır.. ona ilgi gösteren insanlara gayet basit davranacaktır. Çünkü nasıl olsa onlar onu her zaman sevecek ve onları ne yaparsa yapsın hiç bir zaman kaybetmeyeceğini düşünür.. bu sebeplede çevresindeki insanları kendisi yönetmek ister her istediğini yaptırmaya çalışır,ve daha bi kaç şey daha bunlarda bencillik diye nitelendirdiğimizz bir başka kavramdır..saygılarımla..
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +6

...
yazar furkan , October 10, 2009

selamu aleyküm bencillik bence ikiye ayrılmaz ama şunu diyebiliriz bencil bir insanın daha belncilliğini ateşleyen bencil birini görmesiyle ve hal böle olunca daha aşır bencilliği oluşur ondan dolayıdır ki bu aşmak için ancak kendini yenilemesiyle bunu üzerinden atabilir yoksa bu unutmamak lazım küçü ateş önlem alımmadıysa büyük ateşe yol açılabilir. vesselam
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: -2

neyi istediÄŸimizi biliyormuyuz
yazar savasesener , October 03, 2009

arkadaslar asıl önemli olan neyi istediğimiz bilmemizdir bunu bilirsek bence bencillik denilen duygu kalmıyacaktır hayat bir yaprak gibidir arakadaslar o yaprağınızı koparmayın
sevgilerimi sunuyorum
Bu e-Posta adresi istek dışı postalardan korunmaktadır, görüntülüyebilmek için JavaScript etkinleştirilmelidir

hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +1

bencillik hakkında
yazar hülyaa , September 05, 2009

bence bencillik küçük yaşlardaki şefkat eksikliğinden değil,tam tersine aşırı şefkatten ve ilgiden kaynaklanıyor,çevremde bencil diye nitelendirilen herkes bu güne kadar istediği herşeyi elde etmiş. Herkesin onunla ilgilenmesini,her durumda onun istediğinin yapılmasını isteme sebepleri en başından beri buna alışık olmaları,bu yazıya hiç katılmıyorum
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +13

BENCE HEPİMİZ BENCİLİZ
yazar barışcan , August 27, 2009

arkadaşlar dostlar lütfen gürdüklerimizi bildiklerimizi bir tarafa bırakarak bencilik üzerine yoğunlaşmak bence yetersiz olur neden nedeni şu hangi insan annesinin karnında bencil doğdu hangi insan anasının karnında doğarken suçlu doğdu hangi insan annesinin karnında doğarken kütü doğdu buna benzer yüzlerce soruyu kendimize sormalıyız bizler yani toplum olarak bencili bizyaratık kütüyü biz yaratık suçluyu biz yaratık şimdi bazılarımız buyazıyı okuyunca niye diyecek niyesi bu bizler 21ci yüzyılda yaşiyan insanlar olarak bizler hayvanları alıp eğitip konuşturu yorsak insanlarıda başta eğitmeliyiz saygıyı sevgiyi aşılamalıyız kısacası insanlığı üğretmeliyiz çaresiz insanlarımıza çare olmalıyız veya çare öretmeliyiz işsiz milyonlarca insanımıza iş sahasını açmalıyız haksızlığa uğramış insanların yanında durarak hakını aramaliyiz yoksuluk ve çaresizlik içindeki insanlara iş aş sağlamalıyız kısacası çaresizlerin çaresi olmalıyız ve işte bunca acil sorunlarla boğuşan insanları eleştirmek hakına sahip olmadığımı belirterek hepinize saygılarımı sunuyorum
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +0

yeni bir haber
yazar betul3455 , August 12, 2009

arkadaşlar daha önce sizlere bencil birisiyle evli olduğundan bahsetmiştim.Bir haftadır yalvar yakar seviyo aşık duramıyo gibi mesajlarla askıntı oluyordu.Bu gün ona kararlı olduğumu bunun çaresi olmadığını anlattım.Sonuç ne biliyomusunuz.yasal yollarla hakkımı alırım oldu Buysa derdin tamam neyimiz varsa satarız payını alırsın dediğimde aşktan sevgiden eser kalmadı.
Ondan kurtulma pahasına buna razıyım ama iki okuyan çocuğum var.Ben onları okutmak zorundayım.nasıl yetiştirip nasıl okuturum.Birde kira vererek.Takıldım kaldım işte.Üstelik o yatırımları yapacam diye canım çıktı aç açık gezen ben ve çocuklarımdı.Şimdi diyorumki bençıkayım sen çocukların başında kal.satılmasın.çocuklarımıza bırakabileceğimiz bişeyimiz kalsın kabul etmiyo.

hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +5

BENCİL İNSAN
yazar Resul , August 12, 2009

Bence burda bencil insana yapılan yorum sonderece dogru. Bencil insan acbi hayvana benzer hep kendi cıkarları nı dusunur hep ince hesaplar yapar .bencili bencil yapanda bu acgözlülük diye dusunu yorum ben herkesın yorumuna da saygı duyorum cunku herkes kendınden ornek alaıp yazıyo.
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +3

biz insanlar
yazar selvan , July 15, 2009

ne yaptığımızı neye yaradığımızı bilmeden nyaşıyoruz istediğimiz şeyi yapmayanı bencil sanıyoruz aslında kedimiz de birer bencil olduğumuzu hiç düşünmüyoruz diye bir yorum yapmak istiyorum
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +0

bencillik var bencillik var
yazar gabby , July 13, 2009

yorumları okudum ve bi cogunuzun yazıyı yanlıs yorumladıgını düşünüyorum.bence kastettiği sonradan bencil olmus kendini hayata kapamıs insanlar. güçlü olmak, baskalarının altına girmek istemeyen onların buyruklarını dinlemeyen sadece kendi bildiklerini okuyan ve bunun dogurdugu sonucları umursamayacak kadar yıpranmıs olan ya da gecmişte bi yerlerde ezilmiş ve hayattan bunun öcünü almak isteyen insanlar. zaman zaman insanlar kendini hayata kapatır size hiç oldumu bilmiyorum ama ben cok sevdigim birinden bi darbe yedigimde diger insalara olan güvenim de kırılıyo sonucta en sevdiginden kazık yediysen digerlerinden yemen cok daha olası bi durum ve böyle durumlarda herkesin yardımını geri ceviriyorum kimseyi dinlemiyorum ama cevremdekiler bana bi sekilde bunun böyle olmadıgını gösterip ve ikinci bi kazıga kadar hayata yeniden dönmemi saglıyolar. burda bahsettigimiz bencilik insanın yaralanmasını saglayan tehlikelere karsı kendini korumak istemesinden kaynaklanıyo sizin yakındıgınız bencillikse var olan malını mülkünü ya da sevgiyi baskalarına vermemek ve hep kendi çıkarına olan işleri yapmalarını kapsıyo ve haklısınız bu gibi insanların istedigi zaten onlara istediklerini veren bi kac insan bulundurmak cevresinde ve yazarımızın bahsettigi göstererek ögretme bu tip insanlarda işe yaramıyo aksine arttırıyo çünkü onların istedikleri zaten bu ve onlar bunu dogası geregi yapıyo..
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +1

...
yazar özo , July 06, 2009

bencil insanlar tehlıkelı sınsı vede adı ınsanlardır menfaatleri için istedıklerı role gırerler sonrada bunları yapan o kışıler degılmış gıbı dışardakılerın dedıkodusunu yaparlar.bu tıp ınsanlara acımak yon vermek işine gırersenız sızıde kendısıne benzetırler o yuzden bu yazıya katılmıyorum bu ucuz ınsanları kendı halıne bırtakıp cevrenızden uzak tutmanız en mantıklısı
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +9

bencillik , Düşük skorlu yorum [Göster]
hayat yalnızıktır;kalabalıklar yaşamı süsler..
yazar zenman , July 03, 2009

uzun bir yzı yazmıyacağım...bana göre bencillik de ikye ayrılır.bencil insanlar ve aşırı bencil insanlar...ben ve benimgibi insanların sorunuda aşırı bencil olan insanlarla ilgili;aşırı bencillerin geçmişi ile ilgili bir sorun yok.tek sorun umursamadan yaşamalı ve bunun neticesinde çevresindekilere zarar vermeleridir....keyfinize dikkat edin...şu an çalışıyorum ancak bu kadar yazabildim...byeeee
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +0

YANILIYOSUN
yazar kezbanyurt , June 27, 2009

Sayın kbr;Büyük bir yanılgı içindesin.Bazı kötü meziyetler allah vergisi sanırım.Her ne yaparsan yap değişmiyo.Yapılan bir iyiliği bilebilmekte meziyettir.Bu onu yasal hakkı olarak görüyo.Onun sayesinde, ben buna ulaşamazdım demiyo,minnet duyma gibi bir olayı yok.Bunun için değişim beklemek insana hayal kırıklığından başka bişey getirmiyo.Fark ettiğin an uzaklaşmaktan başka çaren yok.Sokakta işyerinde biriyse irtibatı kesersin.Eşinse niye yapmadım zamanında diye dövünür durursun.Bu tür insanlarla başetmenin yolu yok.Yazan daha çok sev ,daha çok ver alışır diyen gerçek bencil görmemişler.Daha çok sevmek, vermek ,onun gözünde daha çok kerizden başka anlamı yok çünkü.EVLERDEN IRAK OLSUN DİYORUM.
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +3

bir insanın aklanması
yazar ismail özgür duran , June 25, 2009

bana tokat gibi bir kiÅŸi cevap verdi.
şaşırdım bana bunu niçin söyledi diye düşündüm.Söylediği söz şu idi;
ilk önce kendin aklan
bu nedemek kimse kimseyi yaptığı kötü bir şeyden dolayı suçluyamaz.Hakim ve savcılar
dışında,
Saygılarımla,
not:intikam duygusu olgun insanlara göre bir şey değildir.Hayatta malesef ezdiğin insanlar bir gün gelicek bunun hesabını soracak.

hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +5

insanlar
yazar tolga22 , June 21, 2009

Bencil olan insanlar başkalarına karşı hep kötü olurlar.Çıkarları oldunda başkalarıyla menfaati için iyi olurlar bir yandanda o kişinin üzerinden geçinmeye çalşırlar
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +4

çaresizlerde var
yazar kezbanyurt , June 19, 2009

karşındakinin değişmeye niyeti yoksa kabullenmiyorsa çözüm ne yolları ayırmak demeyin.bunun farkındayım.akşam yazınızı okudum bunu oku dedim niye okuyacakmışım diyor. üstelik mahkemede davamız.ayrılıyoruz ve iki çocuğumuz var.umurunda bile değil. o sütten çıkmış ak kaşık.hiç kusuru yok ama çocuklar bende olacak.o kadar kötüysem çocukları niye teslim ediyo. değilsem neden bir adım atmıyo. bunları söylemek kolay.anlat göster.sev.ama kendini kapatmış insanlar var.onlara sökmüyor arkadaşlar.
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +4

kşilik uyuşmazlıgı
yazar hayattttt , June 18, 2009

siz bir fabrikada bir model ve belli özellige sahip bi araç yada makkina üretirsiniz o ürün daha sonra yapılış amacına göre çalışır bu kesinlikle şaşmaz başka bi özellik ekleyin yada çıkartın bu degişmez çünkü onun yapılışı öledir insanın kişiligide buna benzer asal degişmez bi insanı degiştiremezsiniz ya ona katlanırsınız sevdiginiz için yada ayrılırsınız insan ilişkileri hep bu yüzden karmaşık olmuştur asıl olan kişilignizie uyan biriyle yola çıkmak o zaman problemler olmaz yada uzamaz kolay anlaşalır onla asıl olan budur
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +3

bencilll insanlardan nefret ediorum
yazar arzu , March 04, 2009

bencil insanlardan cok nefret ediyorum sirf kendilerini dusunurler baskalarinin duygu saygilarinida hice sayarlar orngin ben fr yeni gelin geldim kaynanami yediayda cozdum cok bencil bir insan oglunu benden kiskanio parasini benden kiskanio kendini benle yasit sanio resmen bencil biri nefret ediom
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +1

Ben bunu bir yereden tanıyorum...
yazar illüzyon , February 27, 2009

Kolay olacağını kimse söylemiyor. Bilmeyene göstererek, yaşatarak, konuşarak, paylaşarak öğretmenin kolay olduğunu hiç kimse söylemiyor. Kimi insanlar var ki; lütfen anlat bana, seni anlamaya çalışıyorum deyip konuşmanın içinden bir kaç kelie seçip bu kelimeler üzerinden konuşmayı şekillendirirler. Yarım saatlik bir konuşma en son çoraplarını neden kirli sepetine atmıyorsun da kalır örneğin. Halbuki mesele ne çorap ne kirli sepeti. Mesele hayatın olaylaştırılması meselesi. Yani yetişkin insanlar gibi davranılması. Öncelikle çoraplara alınan insanın durumuna bakmak gerek kannımca. Çoraplara alınan kişi gerçekten yetişkin midir. Bir başkasının desteğine ihtiyaç duymadan hayatını devam ettirebilecek yetenekte midir. Küçücük bir çocukken koltuğa tek başına çıkmasına, ergenlik çağında arkadaşları ile sinemaya gitmesine, iş başvurusunu tek başına yapmaya, üniversite için başka br şehirde okumaya....(bu liste uzar gider) Bütün hayatı boyunca işe yaramaz olduğu ve tek başına bir iş beceremeyeceği bilinç altına kotlanmış birinin mucizevi bir biçimde değişmesini ve ilk söylendiğinde anlamasını beklemek biraz ütopya gibi geliyor bana. Diğer tarafta bazen gerçekten bencil kişiler vardır. Yapılarındaki üşengeçlik, insanları kullanma istekleri, her zaman herşeyi ihtiyaçlarından daha fazla alıp doyumsuzluk sınırını aşmış olanlar vardır.Düşündüm de en talihsiz olanlar onlar sanırım.
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +6

Koca bir sorun
yazar admin , February 26, 2009

Eğer bir ilişki sizin için çekilmez bir hale gelmiş ise, size acıdan ve ızdıraptan başka bir şey vermiyorsa o zaman neden o ilişkinin içinde kalmaya devam ettiğinizi sorgulamanız ve bu ilişkiye devam etmenize neden olan korkularınız ile yüzleşmeniz gerekiyor demektir. Çünkü hiç kimseyi değiştiremezsiniz. Sizde değişmiyorsanız o zaman geriye pek seçenek kalmıyor.
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +17

Fakat; bir SORUN, koca bir sorun var
yazar deniz , February 26, 2009

Tamam göstererek öğreteceğizde ya karşımızdaki gösterme eğiliminde değil ve siz buna tahammül etmek zorunda ve sürekli olarak kendi sinirlerinizden yiyorsanız buna birisi yanıt versin
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +5

...
yazar ekera , February 22, 2009

Sayın Yazar Kaya,
Yaptığınız yorumdan,ben hiçbir şey anlamadım.Ayrıca insanın bencilliğine ve bu insanların diğer insanlara karşı tutumuna bir örnek olarak restorant (lokanta)çalışanlarının yaptıklarından söz ettim.Bu örneği saçma olarak değerlendirmek, sizin farklı algılar içinde olduğunu gösteriyor.

Ayrıca, ben bencillik denince aile bireylerinden çok, toplumda beraber yaşadığımız, bir şekilde iletişim içinde olduğumuz insanları aklıma getiriyorum.Aile, zaten tam bir şekilde kenetlenmiş,birbirleri için her fedakarlığı üstlenecek insanlar topluluğudur.Aksi söz konusu ise, o zaten aile değildir.

hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +3

BÜTÜN DÜNYADAKİ YAŞA YAN CANLILARA SAYGILI OLMAK
yazar kaya , February 22, 2009

saygıdeger araşdırmacı yazı metni cok güzel ama bir şeye deginmek isdiyoom yorum yapan arkadaşların bu dünyaya ile baglantısı yok galiba. cünkü yaorumları cok sacma restorantmı insanın yaşdıgı yer hayır bencilikden bahsediyoz
insan ilk kendine bencil olmamalı ondansonra yaşadıgı topluma hayatda her insan resturantadakikadar bencil olsa cünkü oo en basiti hayat zorlugunun farkında degiller galiba insan paylaşdıkca yücelir. anca düşünceler bile öyle olmalı acı derkende kelimedeki kadar basit olsa hayat gercekden bilen için zordur. bunu bilcek ilk insan bence kimin için hayatda oldugunu ne için yaşadgını bilcek.


hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +0

Olgunluk
yazar admin , February 08, 2009

Merhaba Kemal
Olgunluk kavramının kendisi değil ama kişilerin sahip olduğu olgunluk seviyesi kişilere göre farklılık gösterir. Saygılı olmak, iyi bir dinleyici olmak, empati yapmak yada duyarlı olmak gibi kavramlar bahsettiğiniz durumu tanımlayabilir. Olgunluk ise tüm bu kavramları altında toplayan ve dengeli bir şekilde tutan bir şemsiye gibidir. Olgun insan hem iyi bir dinleyici olur, hemde sınırlarını iyi çizebilir ve tüm bu davranışlar arasında dengeyi çok iyi sağlayabilir.

hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +5

mrb
yazar kemal , February 07, 2009

Bu yorumları okuyan bütün ziyretçilere ve üyelere,saygılarımı sunarım.Olgunluk deyince iyi bir düşünmek gerekir.peki neye göre olgunluk,bence olgunluk göreceli bir kavram yani kişilere göre değişim gösterebilir,bunun temel sebebi bana göre insanın yaşadığı çevrenin büyük etkisinin olduğunu düşünüyorum,bu benim şahsi kanaatim.Olgunluk bizim karşıdakine gösterdiğimiz anlayışmıdır yoksakartşıdaki kişinin diyaloğumuz sırsında bize olan yaklaşımımıdır
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: -3

İnsanın limitlerini bilmesi
yazar admin , February 03, 2009

Sevgili Ekera
Sözlerinize katılıyorum. Olgun bir insan kendi limitlerini bilen, ihtiyaçlarını net olarak tespit edip bunları karşılayabilen, yeri geldiğinde kendisine zarar verebilecek davranışlara karşı kendini koruyabilen, hayır demeyi bilen bir insandır. Restorant örneğinizde sesini yükselten insanların daha iyi hizmet aldığını belirttiniz. Yukarıdaki yazıda bencil insanların davranışlarının altında yatan sorunları anlamaya davet ederken amacım bencil insanların tacizlerine son vermek için onlara rüşvet vermeye çağrı yapmak değildi. Benim anlatmaya çalıştığım kişinin sizi taciz etmesine izin vermeden, ne isteyip istemediğinizi bilerek, korkmadan, onları anlamaya çalışmanızdı. Restorant örneğinde durum müşteri ile hizmet sahibi arasında geçtiği için güçler dengesi farklıdır, nihayetinde arada arz talep ilişkisi vardır. Fakat normal hayatta anneniz, babanız, kardeşiniz, çocuklarınız, eşiniz yada arkadaşınız bencilce yaklaştığında ve sizi düşünmediği için ona tepki hissettiğinizde, suçu karşınızda bulmadan önce, ben kendimi nasıl bu duruma karşı koruyabilirim diye düşünmek ve bu sorunu çözüme ulaştırdıktan sonra bu kişi neden böyle davranıyor ve acaba neye ihtiyacı var, onun ihtiyacını karşılamasına kendi limitlerimin dışına çıkmadan nasıl katkı sağlayabilirim diye düşünmek yerinde olacaktır.

hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: -3

Güzel bir yazı, ancak...
yazar ekera , February 03, 2009

Bence neye evet, neye hayır diyeceğiz bunu iyi belirlememiz gerekiyor.
Yaşça büyük olmasına karşın, ruhen, fikren büyüyememiş insanlara hakketmediğini sunduğumuzda çoğu kez bizden birşey öğrenmiş olmuyor.Bu kişiyi de aldattım, ne kadar safmış türünden düşünceler içinde oluyor ve benzer davranışları tekrarlamakta bir sakınca görmüyor.
Restorant sahibi olan bir arkadaşım anlatmıştı. Çalışanları, efendi, kibar müşterilere çekinmeden sıradan sunum yaparken,tepkilerini diğer insanları kırıp kırmadağını düşünmeden verebilen, bağırıp çağıran müşterilere ise (onlardan çekindikleri için) en iyi sunumu yapıyorlarmış.
İnsan ilişkilerinde empati içinde olacağız, ancak bunun da bir ölçüsü olacak.Buna dikkat etmediğimizde üzülen, yıpranan bir insan olmanın dışında bir şey oluşmuyor. Toplum bireylerini de eğitmiş olmuyoruz.Tam aksine onlar tarafından yıpranan oluyoruz.
"Her insan, verdiğim ölçüde birşeyler alabilirimi öğrenmelidir." diyorum. Bizim tutumumuzu da buna göre olmalıdır.

hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +3

sÜpEr
yazar kbra , February 02, 2009

tek kelimeyle süper yardım etmek gerekiyor hiç kimse mükemmel değilyardım ettiğin insanın sana yardım edeceği senin eksikliğini hissettiğin şeyleri sana vermesi de bu durumda mümkündür.
hatalı kullanımı bildirin
Skoru düşürün
Skoru yükseltin

Oy sayısı: +0


Yorum yaz
daha küçük | daha büyük
password
 

busy
 

Yazılara Yapılan Son Yorumlar

Bipolar Bozukluk (Ç...
hastayım ve yanımda hiç kimse yok.Eşim bİle b...
Obsesif-Kompulsif Bo...
Selamlar Arkadaşlar, Ben Sibel. Bir süredir obs...
Anksiyete Bozuklukla...
sibel cim merhaba ben heyecanımı yenemiyorum ve ...
Mutsuzum, Rumuz:fatÄ...
Aynen bende sizdenim hayatta yüzümün üldüğü...
Anksiyete Bozuklukla...
anksiyete öle bişey kii aniden farkında olmadan...
Karşındaki kişini...
hoşlandığım bi kız var ben ona derse bakıyor...
Sol yanım acıyor a...
gerçekten süper bir şiir ben ağlamaktan koptum...
Görgü Kuralları
eyw saolun dayı ama o kadar da güzel deil len ab...
Åžizoid KiÅŸilik Boz...
açıkçası bende hiçbir şekilde güçlü bir d...
Görgü Kuralları
deRs iÇin çooooooooooooooOOOOOOOOOOOooooooooookk...

En Çok Yorum Yazanlar

admin
(107 comments)
tolga22
(19 comments)
sibel_1987
(17 comments)
iilhan
(15 comments)
calikususen
(14 comments)
canakcaates
(10 comments)
Benay Y.
(9 comments)
mutsuz
(9 comments)
uniquee
(8 comments)
necip
(8 comments)